BlueSpirit Je kunt blijven vooruit gaan zonder in de top te zitten.. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten 😉
asuran Ik bedoel, dit hebben ze al geprobeerd, eerst met Six Flags dat het nogal Amerikaans werd gebouwd en wat ook niet bij iedereen in de smaak viel, daarna langzaamaan de focus op hardgaan, condooms, gefaalde ''theming'' op meerdere plekken(in mij mening in ieder geval als we uberhaupt hun graffiti al theming kunnen noemen)
Six Flags mocht dan wel niet bij iedereen in de smaak vallen, ik heb wel het idee dat het concept gewoon werkte. Het is met name vanwege een economische crisis dat Six Flags (en overigens ook Universal) vertrokken zijn uit Europa. Kort Cashen om zo de boel in Amerika overeind te kunnen houden.
Mensen moeten vaak ook even wennen aan een nieuw concept. Six Flags staat bekend voor Thrill, maar heeft ook altijd genoeg voor families. Die paar jaar dat SF in Europa bestaan heeft, was zeker niet genoeg om zich goed te kunnen wortelen bij het grote publiek.
Het gedeelte wat je daarna omschrijft mist een hoop stappen. Want ze wilden van Six Flags Thrill naar Familie, terug naar thrrill en weer naar familie.. Het park heeft enorm lopen hanessen met doelgroep en waar nu uit te breiden. Natuurlijk zijn ze met Six Flags ook de IP's verloren, want uiteindelijk welkt een "Superman the Ride" meer interesse dan "Express". Zeker gezien DC flink op bios en series in gezet heeft de laatste jaren (zei het minder geslaagd dan Marvel). En ik denk dat vooral die identiteitscrisis (waar ze naar mijn mening nog steeds niet uit zijn) het park heel erg terug gezet heeft.
Hadden ze blijfen investeren op grootschalige thrill rides - zonder de familie uit het oog te verliezen, zoals Six Flags dat redelijk goed doet - hadden ze best groots kunnen mee spelen. Hadden ze goed op familie ingezet, had het park ongetwijfeld ook wel goed gedraaid.. maar juist door te flipperen verlies je alle vertrouwen van het grote publiek. Je kunt moeilijk zeggen dat het park een imago heeft weten op te bouwen in die tijd, en ja: Dat kost klanten.