Ik lees de berichten hierboven en het komt eigenlijk helemaal niet met mijn ervaringen in het park overeen. De horeca is inderdaad niet de beste ter wereld, maar ik merk dat ze heel vriendelijk personeel hebben en de laatste keer dat ik er was (19 april) was eigenlijk gewoon alles open. Ze hebben ook goede (en vrijwel altijd open) single rider rijen en ze hebben de problemen met statiegeld als enige park dat ik weet gewoon goed opgelost met automaten op vrijwel alle grote plekken waar je drinken kunt halen.
Ik ontken niet dat ze personeelstekorten hebben. Dat blijkt ook wel uit de artikelen van looopings van de afgelopen dagen. Maar ik vraag me ook af, net als domo al eerder zei, of dit niet iets te hard tegen walibi is. Kijk je naar de lijst met attracties die dicht zijn, dan zijn dit vooral filler attracties (behalve El Rio Grande en Merlins Magic Castle misschien). Alle achtbanen en grote attracties zijn verder open (Untamed, Goliath, Yoy, Lost Gravity, Speed of Sound, Condor, Crazy River, XPress, ...). Ik vind het eigenlijk juist heel netjes dat ze nog kortingstickets uitdelen met zo'n aanbod.
Ik vind overigens walibi ook nog steeds meedoen met de topparken in NL. Ze stonden zelfs op dit forum nog als nummer 1 (untamed), 4 (goliath) en 8 (lost gravity) in de top 10 van achtbanen volgens een survey eerder dit jaar op dit forum:
https://forum.pretpark.club/d/4349-survey-2026-wat-is-de-beste-achtbaan-van-nederland/12
Ik kan geen vergelijking met hun andere parken trekken, want ik ben bij geen van de andere parken van CDA tot nu toe geweest (maar hoop hier wel verandering in te brengen 😛), maar ik kom altijd graag in walibi en heb eigenlijk nooit het gevoel dat het er ontbreekt aan sfeer, thrills of onderhoud (ik kom nooit met fright nights, dus hier weet ik verder niks over).