Wat een verrassend vroeg nieuws! Niet zozeer verrassend gezien alle hints de laatste tijd dat dit nieuws er aan zat te komen. Wel verrassend dat 2029 pas de opening is. Mijn vermoeden van deze vroege aankondiging is het feit dat na de zomer de sanering begint en dit duidelijk zichtbaar zal zijn, zeker zo naast de ingang. Hopelijk krijgen we een mooi aankondigingsbord op de locatie.
Betreffende de attractie zelf ben ik wat verrast. Het thema voelt ergens wat uit de toon op deze locatie, maar ik vind de concept ook wel te algemeen om hier echt over te oordelen, ik vind het wel een heel interessant thema voor de Efteling.
Daarnaast blij met het type attractie en hopelijk betreft het inderdaad een ritduur van 2 minuten met ook zoveel mogelijk echte 'tracktijd' en is daarmee de baan ook lang en hopelijk een grote capaciteit vreter met lekker veel treinen en kinetische energie. BigThunderMountain achtig, of Taron/Fly zoals je wilt.
Pascal-Manu vul alle gegevens die je weet in op Google en Google maakt een berekening voor je.
En Google maakt dan schijnbaar een onzinverhaal. Want het aantal bloksecties is bepalend voor het aantal treinen. De ritduur heeft daar niet veel invloed op en is al helemaal geen bepalende bron om het aantal treinen op te baseren.
Ik verwacht, of beter gezegd hoop, op een 4-5 treinen en echt wel eens een baan van langere lengte met meerdere blokken en -gezien type coaster en vermoedelijke lange instaptijden- dubbel station zodat we echt van een capaciteitsmonster spreken.
Voor een locatie hier aan de ingang is een 1400-1600 man per uur toch wel gewenst lijkt mij.