The_Bullgod Daar ben ik het ook volledig mee eens. Het kan prima samen. Volgend jaar bereik ik de leeftijd van 50 jaar. Toen ik een jaar of 25 was, baalde ik er ook enorm van dat Efteling niet een enorme coaster had staan. Maar na een aantal jaren een Efteling abonnement te hebben gehad en ook de interesses die met de leeftijd veranderen, ben ik Efteling anders gaan zien en snappen, als je begrijp wat ik bedoel. 'Waarom is Efteling zoals ie is?'. Omdat het zo bedoeld is. Je mag als pretpark fan hoge verwachtingen hebben, maar zijn lengte en trill van een coaster het allerbelangrijkste in Efteling? Ja, het kan goed samen, maar de ziel van Efteling is zo goed als niet aangetast en dat maakt Efteling zo Eftelings.
Wat ik nu ga vertellen gaat wel een hele persoonlijke kant op en volledig off topic, maar ik vind het wel leuk om te vertellen.
Ik weet sinds twee jaar dat ik een zoon heb in Indonesie. Voor hem ben ik naar Indonesie verhuisd en we wonen inmiddels samen in Jakarta. Hij is inmiddels al 20 jaar, maar hij is nog nooit in zijn leven naar een attractiepark geweest. Zijn grote droom is om ooit naar een mooi attractiepark te gaan. Dus ik had hem beloofd om met zijn verjaardag Hong Kong Disneyland te bezoeken. Het wordt nu een beetje anders omdat we rond zijn verjaardag in Nederland zijn. Voor het eerst gaat hij zijn opa, oma en ooms ontmoeten. Dus we gaan rond zijn verjaardag naar Efteling. Ik had hem op YouTube al wat video's laten zien. Als een klein kind keek hij vol bewondering naar al deze filmpjes. Filmpjes van diverse Disneyparken heeft hij al genoeg gezien in zijn leven. Maar hij zei: "Pap, ik heb nog nooit zoiets gezien als dat park in Nederland". En hij is vooral het meest onder de indruk van de Sprookjesboom. Stiekem ben ik blij dat we eerst Efteling gaan bezoeken i.p.v. Hong Kong Disneyland. Ik ben namelijk enorm trots dat we zoiets moois hebben in Nederland. Het behoort naar mijn mening tot het cultureel erfgoed. Ik ben zelf met Efteling groot gebracht en ik ben trots dat ik mijn zoon dit ook mee kan geven.