Markiewong reken erop dat deze vanaf dag 1 ook een virtuele wachtrij gaat krijgen die een goed deel van de capaciteit in beslag gaat nemen.
Dat past natuurlijk wel met al het testen dat de Efteling gedaan heeft zonder daadwerkelijk het systeem te gaan gebruiken. Wellicht was dat ter voorbereiding hier op.
En ja: Iets moet er gebeuren. Er zijn altijd twee plaatsen waar mensen direct naartoe rennen als een park open gaat:
1: De grote nieuwigheid
2: De eerste (grote) attractie die je ziet bij binnenkomst.
Dat gaat voor Missie Luminar beiden tegelijk worden (naast dat het dus ook nog eens op een eiland buiten het eigenlijke park ligt), dus vooral in de ochtend ga je hier een enorme opstapeling van mensen krijgen. Door een virtueel systeem te gebruiken kun je de massa's beter over de dag spreiden.
Ik weet nog steeds niet wat ik moet vinden van zowel thema als locatie. Beiden lijken me niet heel gepast voor de Efteling, maar de Efteling verdient wel wat credit, dus op zich ben ik positief.
En met een rittijd van 2 minuten word dit ook de eerste lange achtbaan van de Efteling. Wellicht niet persé in track-lengte.. ik kan me voorstellen dat er een show-element in de rit zit (minimaal voor de lancering) die wat tijd neemt.. maar toch: Een rittijd van 2 minuten bij een launch coaster is best goed.