jan63 Daarnaast verwacht ik eigenlijk ook dat de resort-ingang hier uiteindelijk zal verdwijnen en terugkomt tussen Fata Morgana en het theater.
Hoewel ik het zou toejuichen gaat dat dus echt nooit gebeuren. Dan haal je juist een belangrijke stroom traffic weg uit dit gebied. Ik snap niet waarom ze niet wat meer experimenteren hier. Zet hier weer eens wat foodtrucks neer en kijk wat daar gegeten wordt na sluitingstijd. Zet er entertainment neer, een bandje, vermaak. Dan bedoel ik, zo tegenover het theater. Als men bijvoorbeelde oliebollenkraam op de plaats van het rookplekje had gezet, heeft dat al veel meer een aanzuigende werking die kant op bij het weggaan. Een frietkraam op die plek zou nog steeds een goudmijn zijn denk ik. Er hoeft geen megalomaan Uitrijk te komen. Wat meer horeca rond het Theater is voor de Efteling al voldoende.
Dan een attractie die wellicht interessant is om daarbij te exploiteren. De cliché flying theater is al genoemd, een indoorgebied lijkt me ook wat. Zeker om mensen in die hoek te houden. Gezinnen die overnachten en de lange afstanden beu zijn, kunnen daar dan een paar uurtjes stukslaan. Het theater is dan in de buurt, lunch bij 7 wordt interessanter; etc. Dat effect gaat één enkele ride niet snel hebben. Ik snap dat men graag attracties wil toevoegen, maar daar is binnen de parkgrenzen en met vervanging nog wel wat jaren mee uit te spelen.
Maar 1 enkele ride die ik daar kan doen?