John LEM is leuk, en daar mogen ze van mij echt iets fantastisch moois neerzetten. Maar de route er naartoe valt of staat met het succes.
Ik denk dat dit de voornaamste reden is waarom ik het LEM niet zie zitten voor een attractie, maar zelf niet onder woorden hebben kunnen. De routing is de laatste jaren echt jammerlijk achteruit gegaan. Ik ken de weg goed, maar het wordt inmiddels zo groot en fijne doorsteekjes zijn weggehaald, waardoor het voor gasten die voor het eerst komen, soms echt een doolhof wordt.
En ja tuurlijk, met de opening zal het druk zijn en zullen mensen er massaal naar toe lopen, maar als die hype is gaan liggen, verwacht ik niet dat het er gedurende de dag druk zal zijn. En dat is wel degelijk jammer, want dan is het weggegooid geld, omdat de attractie en het personeel heel de dag aanwezig zijn. Iets wat met een Uitrijk niet hoeft, omdat je hier de openingstijden naar kunt aanpassen.
jan63 Echter worden resort-gasten die s ochtends i.p.v s’middags binnenkomen meteen naar Max & Moritz of zelfs verder het park ingestuurd door dat half uur eerder toegang waar zij toch gebruik van willen maken, hierdoor zullen zij net als bij Voletarium op een moment naar voren moeten komen om deze te doen.
Ik denk dat dit stiekem wel meevalt. Daarnaast opent Voletarium vaak al eerder dan de andere attracties, om een groep daggasten al mee op te vangen. Dat zie ik de Efteling niet per se doen, aangezien Symbolica ook niet eerder opent (maar er wel dagelijks mensen op af lopen met opening).
Markiewong Hier ben ik het mee eens, want Droomvlucht zit eigenlijk ook best in een uithoek en genoeg mensen lopen speciaal die kant op enkel voor die attractie.
Maar dan zitten er nog genoeg attracties voor in de buurt die je ook kunt doen. Je hebt horeca, attracties, retail een show... Het is misschien een (uit)hoek van het park, maar het biedt wel het meeste complete assortiment voor de hele familie. Dat is bij het LEM niet (ervan uitgaande dat er maar één grote attractie komt).
Marvin Ik verwacht ook dat op het LEM terrein een grote nieuwe attractie zal verschijnen, hopelijk iets unieks. En ik durf zelfs nog een stukje verder te denken. Ik vermoed namelijk dat na het openen van deze nieuwe attractie de aankondiging zal komen dat Fata Morgana tegen de vlakte gaat.
Hoewel dit een logische redenatie zou zijn, hoop ik dat eerlijk gezegd niet. Je krijgt dan namelijk wéér meerdere grote bouwvlaktes rondom je entree gedurende een langere periode (jaren zelfs wanneer je en iets nieuws bouwt en op een andere plek wat sloopt en nieuw bouwt). En ik geloof niet dat met het EGH dat men daarop zit te wachten. Je duurste hotel met om je heen jarenlang overlast van de bouw.