CRE8 Die zie ik voorlopig niet komen, ondanks wat de Efteling aan omzet heeft z'n darkride heeft een flinke kostenplaatje in onderhoud.
Japio Mee eens, de afstand van het LEM gebied naar Symbolica is al ongeveer 500m, naar de ingang van FM 400m, M&M is dan weer ongeveer 50m verder dan FM. Het is een flinke omweg en iets wat ik veel ouders niet zie doen.
Enigste wat mij het meest logisch lijkt als het gaat om een attractie is alles rondom fabula richting het LEM gebied te verhuizen want een indoor speeltuin daar zal enorm populair zijn voor en na sluitingstijd, dat er een scherm attractie is, is dan een leuke extra en het scherm kan je dan weer eventueel gebruiken voor bedrijfspresentaties(dus meerdere functies voor een attractie dat toch nooit op lange termijn populair zal zijn).
Buiten dat kan ik niet echt iets goeds bedenken wat past bij hun filosofie rondom dat het plein bedoelt was als een kaft van een boek en na het hotel loop je van de ene hoofdstuk naar de ander, een hoofdstuk op de kaft van een boek is gewoon niet logisch dus ik verwacht gewoon geen attracties behalve eventueel een indoor speeltuin om die van fabula te vervangen(dan dat stuk grond eindelijk beter benut worden).