Ik blijf het toch een thema vinden dat niet past binnen Bobbejaanland, zeker niet met de rebranding van enkele jaren terug. En als het dan echt moet, hadden ze beter Kinderland een metamorfose gegeven en weer levendig gemaakt.
Dan was het aan het oog onttrokken en valt het niet zo hard op dat dit gebied niet thuis hoort in het park. Net zoals Arthur in Europa-Park, die ligt ook afgelegen achter de bomen waardoor het niet stoort.
Het gebied vooraan in het park is één van de laatste gebieden waar een attractie gebouwd kan worden dat wat meer lawaai produceert. Met andere woorden één van de laatste plaatsen waar een coaster gebouwd kan worden zonder een andere te slopen.
Bovendien is nu met de winteropenstelling (die overigens fantastisch is) pijnlijk duidelijk dat Bobbejaanland te weinig winterbestendig attractieaanbod heeft.
Ze hebben maar liefst 5 tot 6 waterattracties naargelang je de waterspeelplaats Naiads Waters en de bandenglijbaan Big Bang meetelt als waterattractie.
Om dan nu nóg een waterattractie neer te zetten als grootste attractie en blikvanger in het nieuwe gebied, dan vind ik dat hoe meer ik erover nadenk een teleurstelling. Een teleurstellende investering als grote investering 8 tot 9 jaar na de opening van Land of Legends met Fury.
Dit gebied had in 2024 een infill moeten zijn en 2028 een echte grote toevoeging.
Zo gaan ze de concurrentie met Walibi en Plopsa nooit kunnen aangaan.
Ik kijk uit naar de dag dat Parque Reunidos een verkoopsbordje aan de ingang zet en het park in andere handen terecht komt.