domo Groepen variëren inderdaad ontzettend in hun beleid. In Amerika was dat ook te zien waar eigenlijk in de laatste dertig jaar afwisselend Six Flags en Cedar Fair hun zaakjes beter op orde hadden, om de zoveel jaar was de andere groep weer beter in operations. CdA heeft ook echt een slechte tijd gehad dat er tien jaar lang vrijwel niet in de parken geïnvesteerd werd, gelukkig is dat nu totaal omgedraaid (hoewel de polder er nog bekaaid vanaf komt voor mijn gevoel…).
En eerlijk gezegd vind ik Réunidos ook echt niet zo slecht hoor. Die investeren ook met regelmaat in hun parken, alleen weet het ene park beter met hun budgetten om te gaan dan het andere. Kijk wat MPG met iets als Studio Tour weet neer te zetten, of Gotham City Escape in Madrid. Het ligt voor mijn gevoel echt heel erg aan het park zelf hoe goed ze om weten te gaan met het geld van Réunidos. Dat zag je ook toen Wouter Dekkers naar Slagharen kwam en de investeringen ineens veel geslaagder werden dan in de periode daarvoor. Bobbejaanland krijgt het zelf telkens voor elkaar om voor net-niet dingen te kiezen met het geld dat ze beschikbaar hebben, dat ligt niet alleen maar aan Réunidos.
En als je dan kijkt naar de andere groepen in Europa…. De Looping group heeft zulke lage budgetten dat een park als Hellendoorn al jarenlang hooguit tweedehands kermisrides kan kopen. Daar weet Hellendoorn dan nog best wel wat van te maken, maar toch ligt het budget daar gevoelsmatig nóg een slag lager dan bij Réunidos. En dan heb ik het nog niet over Aspro die hun parken gewoon laten verrotten tot alles uit elkaar valt, zoals Oakwood en Boudewijnpark. Dan is Réunidos echt zo slecht nog niet.