Herbergier Als het daadwerkelijk klopt wat de Efteling roept over de slechte staat van gebouwen, hoe veilig is de Efteling dan überhaupt geweest de afgelopen jaren als nu continue de conclusie is dat dingen in zo'n slechte staat is..?
Als de staat écht te slecht is, wordt een gebouw natuurlijk gesloten. Zie het Loerhuys, dat inmiddels weer keurig is opgeknapt.
Het is denk ik meer de vraag: kan dit gebouw nóg eens 20 jaar mee?
ReneS Ik verbaas me ergens dat er zovaak wordt aangekaart ‘dat mensen er na 2 uur sprookjesbos niet meer aan toe zijn’. Er wordt kennelijk gedacht dat mensen altijd de officiele route lopen? Ik zelf en met mij velen steken toch vaak het Sprookjesbos in vanuit de uitgang. Of via de shortcut bij Doornroosje. Maar ik loop met de kleine koter zelden het hele Sprookjesbos
Ha, maar de puristen onder de Eftelingfans vinden dat dát niet kan. Als het aan hun ligt heeft het bos één ingang en één uitgang zodat iedereen de hele route loopt.
Dat dat voor de gemiddelde dagbezoeker veel gevraagd is, zeker gezien al het andere dat de Efteling inmiddels biedt, doet voor hun niet terzake.