Jene Wel schrik ik van de huidige situatie met twee ruime doorsteken en een kaalgeplukt middenstuk daar tussenin en de kaalslag rondom de doorsteek naar Droomvlucht. Oei, oei, dit is wel een pijnlijke kale plek in het bos nu!
Exact mijn gedachten toen ik er gisteren langskwam. Wat bouwfoto's voor degenen die niet recentelijk in het park zijn geweest:
Vanaf de Sprookjesboom richting de Fakir. Links de nieuwe doorsteek naar Droomvlucht, rechts de locatie van het nieuwe toiletgebouw.

Gezien vanaf een stukje verder naar rechts. De kaalslag tussen de Sprookjesboom en de Fakir is enorm.

Vanaf de andere kant gezien, Droomvlucht is rechts duidelijk zichtbaar.

En de stand van zaken bij het nieuwe toiletgebouw, gelegen tussen het Meisje met de Zwavelstokjes en de Fakir.

Ik word er niet vrolijk van. Het bos was hier al dun bezaaid, maar het voelde in ieder geval nog wel als bos. Van zowel het bos als het bosgevoel is nu niets meer over.
Overigens lijkt het pad tussen het Meisje met de Zwavelstokjes en de Sprookjesboom mij permanent. Het pad dat nu van het Meisje naar net na de Fakir loopt is minder netjes aangelegd en zie ik wel weer verdwijnen met de bouw van het project Chinese Nachtegaal/Sprookjesbibliotheek.