laprikantan Dan moet je beter kijken en er voor de tijd nemen. Niks nieuws voor mij ondanks dat ik er geweest ben op een hand te tellen is.
Hahah, dat is geen verwijt dat ik aan mijn adres had verwacht.
Ik heb het niet over het feit dat er een gong staat of een boek ligt, maar over het detailniveau daar weer van.
Kijk hier: het stukje papier op het nachttafeltje is handmatig volgeschreven. Edit: dit is natuurlijk de brief van de keizer van Japan die ook in het blauwe Sprookjesboek staat, maar het origineel heb ik nog niet eerder gezien.

Deze beeldjes staan in de scène helemaal links, maar zijn vanaf de tribune nauwelijks zichtbaar.

Het boek centraal voorin de scène bevat twee prachtige Chinese platen. Ik ben benieuwd of dit unieke ontwerpen zijn of dat het een bestaand boek is.

Chinese draken op het gewaad en beddengoed van de keizer. Granted, dit had me op kunnen vallen op nota bene mijn eigen foto's, maar ook hier een hoge mate van detail. Petje af voor het kostuumatelier van de Efteling.

Mogelijk dat jij dit inderdaad allemaal al gezien had, maar ik loop niet met een grote verrekijker door het park 🙂