Ik ben vandaag al het nieuwe entertainment langsgegaan en ben zeer positief verast door het nieuwe entertainment. In speciaal door de nieuwe Carolling Carousel show, dit is echt enorm sfeervol en past perfect bij dit nostalgische plein.
Het Anton Pieck plein is hiermee ook veel belangrijker geworden in de winter Efteling. Volgens mij hebben ze die hele warme winter wijde niet eens meer nodig, zet die extra kraampjes gewoon erbij op het Anton Pieckplein (op dat grasveld naast het lavenlaar) en jeb hebt een enorm sfeervol winterevenement.
De Avond met Wolf show is helaas wel exact dezelfde als de vorige keren, maar blijft wel gewoon goed. De Man met de Toverlantaarn is ook best goed (wel frapant dat er heel expliciet meerdere keren werd omgeroepen dat je niet mocht filmen, en dat de eerste uitvoering toch al op Loopings staat haha).
Het Pardijn Meedijnfestijn is niet heel veel speciaals, net als dat dit het vorig jaar niet was. Er zijn wel wat aanpassingen in gemaakt vergeleken met vorig jaar, maar het is er denk ik niet echt perse beter op geworden. Wel jammer dat dit nou net het enige winter entertainment is wat ook buiten de weekenden / vakantie te zien is. In de doordeweekse dagen is het entertainment hierdoor eigenlijk best wel karig voor een winterevenement.
Wat ik wel jammer vind is dat de Efteling Muzikanten nu wel echt definitief weg lijken te zijn. De afgelopen paar jaar werden ze al alleen nog maar ingehuurd in de weekenden en vakanties in het winter evenement en stonden ze op het Ruigrijk. Maar daar is deze keer dus niks meer speciaals te doen.