Wij zijn net 2 weken terug en het was geweldig!
Vlucht
Onze vlucht heeft ons 2400 euro gekost voor 4 personen incl stoelreserveringen wij vlogen met Aer Lingus, het was mijn 3e keer Florida en Aer Lingus staat wel op 1 kwa vliegmaatschappijen die ik heb gehad, wat vooral een hele grote pre is dat je door de immigratie van de VS gaat op je tussenstop in Dublin!, je hebt ruim de tijd hiervoor en het voordeel hiervan is dat je aankomst als binnenlandse vlucht.
We vlogen vanaf Brussel (parkeren voor bijna 2,5 weken) was 111 euro, alle vluchten van Aer Lingus vaar de VS gaan dus met tussenstop in Dublin waar dus ook de pre-clearance plaats vind.
Om 18:00 waren we geland om 18:40 reden we het vliegveld af in onze huurauto! dat is nog eens goed geregeld!. (we hadden ook enkel allen een handbage tas (onder de stoel) en 10 kg koffer bij die je in het rek boven je plaatst).
Huurauto
Na veel onderzoek en vergelijken kwamen we uit bij SIXT, hier hadden we een SUV gehuurd (Subaru Forester) dit kosten ons voor 16 dagen, 695 euro.
Voor ons was dit de perfecte auto groot genoeg (2 volwassene en 2 pubers).
Verblijven
De eerste nacht verbleven we in een Rosen Inn hotel Pointe Orlando, dit was een prima hotel om het verblijf in Florida te starten, na aankomst in Orlando en de huur auto op te halen zijn we eerst naar de Bass Pro Shop gegaan, gewoon om het Amerikaanse gevoel te ervaren en vooral je ogen uit te kijken, vervolgens omdat de pubers graag naar de grootste Mac van de wereld wouden naar de Mac gegaan en toen was het voor ons wel klaar en tijd om lekker te gaan slapen.
Via Disneyworld Holidays Ierland hadden we het verblijf in Disney geboekt, tickets en diningplan (zat er bij) geboekt dit koste ons totaal 4200 euro, hiervoor zaten we 5 nachten on site in Disney's Coronado Springs resort, wat een heerlijk hotel!.
4200 euro is veel geld maar hier zat bij: 5 nachten in een standaardkamer van Coronado Springs, 14 dagen entree tot alle disneyparken incl hopper, Disney MemoryMaker, Quick Service Dining plan, en de hervulbare bekers voor in het resort (helaas niet de parken).
Vervolgens hebben we na de 5 nachten Disney 2 nachten verbleven in een "budget" hotel in Orlando in de omgeving van de International Drive (Quallity inn), dit hebben we gebruikt als uitvalsbasis voor Discovery Cove & Seaworld.
Na de 2 nachten in dit "budget hotel" zijn we doorgegaan naar Universal's Cabana Bay, ik had deze vooraf niet vastgelegd en had de gok genomen dat de prijzen zouden zakken, en ja voor 230 euro zaten we 2 nachten met 4 personen in een Universal hotel (dag voor aankomst geboekt via Expedia), Orlando is zo groot en zo toeristisch en we zaten buiten het hoogseizoen dus er is altijd wel een hotel ergens vrij.
Het resort van Universal was gewoon prima, heerlijk zwembad en vooral (en daar deden we het eigenlijk voor) shuttle naar de parken, en early entree in Island of Adventure en Epic.
Na de 2 nachten in Universal zijn we doorgegaan naar Busch Gardens als tussenstop naar Miami, hier sliepen we in een simpel hotel bij Clearwater Beach voor nog geen 100 euro.
Vervolgens de dag er op naar Miami Beach doorgereden hier hebben we 2 nachten verbleven in hotel Marseille Beach Front (dit was echt een heerlijk hotel, hier was ik al eens vaker geweest), direct aan het strand, goed verzorgd, mooi hotel, goede sfeer en service, dit was wel wat prijziger maar dat kwam omdat het F1 weekend was in Miami, hier waren we 600 euro kwijt voor 2 nachten.
Vervolgens nog 2 nachten verbleven in Orlando in hotel Rossen Inn International, net als de eerste nacht was dit ook een heerlijk hotel!, en zat je redelijk centraal.
Parken
Disney was in 1 woord geweldig dus de eerste 6 dagen heb ik erg goed genoten! de eerste dag on site zijn we begonnen in Blizzard Beach, vervolgens per dag: Animal KIngdom en avond Fantasmic in Hollywood Studio's en daarna vuurwerk kijken vanaf het strand van Polenesian Resort, Magic Kingdom, Disney Hollywood Studio's, Epcot en in de avond naar MK, en de laatste Disney dag begonnen in AK, vervolgens naar Studio's om af te sluiten in MK.
Diningplan is super werkt makkelijk en met mobile order helemaal top, uiteindelijk hebben we de laatste 2 dagen van de trip ook alleen maar Disney gezien, 1 dag epcot/MK, en de vertrekdag begonnen in AK, Studio's, om te eindigen in Blizzard Beach.
Vervolgens hebben we 1 dag Discovery Cove gedaan met zwemmen met dolfijnen en premium dranken pakket hier waren we 1500 euro voor kwijt... maar hierbij zat ook toegang tot Seaworld en Busch Gardens. redelijk aan de prijs maar voor de rest van het gezin (die nog nooit gezwommen hadden met dolfijnen, roggen etc een onvergetelijke ervaring).
Voor Universal had ik een 1 dags hopper ticket voor Studio's en Island of Adventure, en 1 dag Epic (vooraf geboekt a 1200 euro).
Door de slimme planning had ik het zo gepland dat we met early entree gestart zijn in IoA, en vervolgend rond 5 uur naar de studio's zijn gegaan, we hebben zonder gebruik te maken van express passen alle attracties kunnen doen en met early entree Veloci coaster in een half uur zelfs 3x!.
De dag er op zijn we naar Epic geweest, en ook hier hebben we op Mad coaster na alles kunnen doen, sommige dingen zoals Ministery zelfs 2x (1x early entree en 1x 5 min voor sluiting park in de rij gaan staan).
De pro tip voor zowel Disney als Universal is toch wel ga bij de drukste attractie 5 minuten voor sluitingstijd in de rij staan de lighting lane, en express passen stoppen op sluitingstijd dus de rij gaat op volle capaciteit leeg gedraaid worden, in Disney hadden we het geluk dat we door het hoppen de shows al op andere dagen bekeken hebben, maar in Magic Kingdom welke tot 23:00 uur open was konden we om 22:00 Happily Ever After kijken en daarna nog 2 attracties mee pikken waaronder we steevast afsloten met TRON, om vervolgens door een vrijwel leeg MK te lopen!!!!! (terwijl de winkels bijde mainstreet nog open waren.
Dan nog een pro tip van Disney: Koop Magic bands (je hebt ze al vanaf 29 dollar, en koppel elke band aan je Disney account, en koppel deze weer aan je creditcard door de juiste instellingen werd het mogelijk dat elk lid van ons gezin zelf ook dingen kon kopen met de Magic Bands, zeker als je hier als gezin goede afspraken over maakt scheelt dit echt enorm veel gedoe (zou dit niet doen als je kinderen nog niet goed besef van geld hebben....).
Ook werkt het betalen van je souvenirs in de Disney App heerlijk! niks in de rij, gewoon de barcode scannen met je telefoon, betalen (apple pay, creditcard etc) en je krijgt een QR code die je bij de uitgang van de winkel laat zien je je kan vertrekken, geld uitgeven leuker kunnen ze het niet maken in DIsney wel makkelijker!.
Conclusie
Het was een heerlijke vrijwel perfecte trip!, hij was helemaal perfect geweest als ik de terugreis vanaf Miami had geboekt, en dit is ook wel wat we de volgende keer gaan doen, na 14 dagen parken waren we lichtelijk op, het verblijf in Miami was dan ook heerlijk, daarna zijn we terug gegaan naar Orlando voor nog 2 dagen parken en terugvlucht, dat zou ik persoonlijk niet meer doen, zou er eerder voor kiezen de laatste 3 dagen in Miami te eindigen te relaxen en vanaf daar terug te vliegen.
Wat ik ook anders zou doen is Seaworld en Bush Gardens plannen voor je naar Disney/Universal gaat, man man man wat heb ik me lopen ergeren aan operations vooral in BG, (1 trein op Shreika) tergend langzaam met treinen weg sturen, ondanks dat er het erg rustig was in het park stond je voor veel achtbanen minstens 30 minuten te wachten en voor Shreika zelfs 60 minuten!, zelfs PortAventura werkt sneller!
Ook sluit men in BG vanaf 16:00 al attracties en horeca terwijl het park open was tot 18:00, dus na al het georganiseerde Disney/Universal sfeertje waar ze wel weten hoe ze capaciteit weg moeten werken viel dit zwaar tegen.
Kosten
De hele trip zonder extra uitgavens zoals eten, souveniertjes, benzine, tol etc kwam uit op 11.551 euro, hiervoor hebben we alle Disneyparken gedaan, alsmede alle Universal Parken (behalve waterpark), Discovery Cove, Seaworld, en Busch Gardens.
Het Orlando virus is nu overgeslagen naar de rest van de familie, en zijn zelfs voor komend jaar alweer aan het kijken 🙈