We zitten midden in onze eerste week Orlando, en dus ook de Universal parken.
Alle tips en tricks uit dit topic en aan alle mensen die die gedeeld hebben, dank dank 1000 maal dank!
En wat hebben we het naar ons zin, vooral Epic Universe zijn we niet uit te slaan.
Even snel wat losse indrukken:
Epic Universe is waanzinnig, elk land/portal heeft zijn charmes.
De Untameable dragon show is van topnivo.
Darkmoor doet mijn monsterhart sneller doen kloppen, Super Mario World doet de 12 jarige JeepeeB doen springen van blijdschap en de Wizarding World is bizar op vele fronten, daar kan je ook als je pech hebt letterlijk over de koppen lopen.
Universal Studios zelf is een grote bouwput, maar dat wisten we vantevoren.
Island of Adventure geeft mijn vrouwtje te veel prikkels dus halverwege de ochtend trok ze dat niet meer en was haar interne batterij compleet leeg met als gevolg dat ze de hele dag moest rusten, slapen en bijkomen, gelukkig kon ze dat heerlijk aan de rand van het zwembad ook doen onder een parasolletje terwijl ik wist dat ze in goede handen was ben ik dus Epic Universe maar in gegaan.
Ook de nieuwe avondshow met vuurwerk is fenomenaal leuk geworden, op 4 juli hadden we al dit gezien maar het blijft mooi om te zien.
En om toch weer met tips en tricks te eindigen waar dit topic eigenlijk voor een groot deel voor is:
Het is gierend warm in Orlando, zelf heb ik een bundel witte t-shirt mee en aan, en je merkt een groot verschil of je een wit shirt aan hebt of eentje met een kleur.
Met een shirt in een kleur drijf je zowat je kleren uit terwijl met een wit shirt je met gemak de warmte aankan.
Ook een goede bedekking voor je hoofd is niet onbelangrijk, net als een mobiele ventilator kan dit op momenten voor gemak zorgen, en natuurlijk drinken drinken en nog eens drinken.
Het water uit de freestyle machines is van een prima kwaliteit, vergelijkbaar met hier in Nederland wat mij betreft.
Nu hadden we ook zakjes met een smaakje meegenomen, dus dat scheelt dan ook weer in de kosten als je iets met smaak wilt.
Maar dan is een hervulbare beker ook zeer welkom, wij hebben die grote Stanley achtige beker gekocht van 800ml en als je hem niet achterlijk tot de rand vult kan je daar prima met zijn tweetjes mee doen, dus als je naast al dat water toch een frisdrankje wilt, een refillable is een aanrader en qua kosten heb je dat er met een dag prima uit, ook als je een dag erbij koopt, met die prijzen in de parken dan ben je na 1 keer vullen al uit de kosten.