Soort van ander onderwerp, maar wat voor mij de vakantie echt een dikke plus gaf, wat het feit dat je in zowel Disney als Universal perfect om je voorkeursplek in welke attractie dan ook kunt vragen. Zelfs front seat is geen probleem. Zodra je bij de grouper komt, zeg je met hoeveel je bent en vraag je of je front seat mag. Dan moet je één ritje wachten en zodra de volgende ronde gegrouped wordt, kun je netjes bij het voorste poortje gaan staan. Soms creëeren ze hierdoor een kleine frontrow-rij, maar dat heb ik slechts 2x gezien. Echt een dikke tip, zeker voor mensen die niet om het jaar naar Orlando zullen reizen.
Bij de meeste coasters is vooraan natuurlijk heel vet. Bij Soarin' wil je vragen naar gate B1 (midden vooraan) en bij Flight of passage wil je bij de scheiding beneden/boven, naar boven gaan. Frozen en Na'vi river journey zijn vooraan ook te gek. Battle at the ministry vond ik achteraan dan weer beter, omdat je dan meer kader hebt en een perfect omlijst beeld krijgt. Pak hierbij ook gerust de single rider line. Waar in Universal de wachttijden vaak 10-15 minuten korter zijn dan aangegeven, wacht je bij Ministry naar onze ervaring al snel een halfuur langer. De ride heeft regelmatig korte storingen tussendoor. Met srl pak je het meest indrukwekkende deel van de wachtrij mee, en sla je één scène/animatronic over. Wij hebben 3 uur in de normale rij gestaan om alles een keer mee te maken, en konden daarna met single rider binnen een kwartier nogmaals instappen.
Ook was ons in het begin de precieze werking van lightning lane niet helemaal duidelijk bij Disney, met name de multi pass. Dit is namelijk best een goede deal. Voor de échte klappers in een park kun je namelijk maar 1 voorsteekpas kopen. Voor een hoop b-tickets, koop je voor hetzelfde bedrag een multipas. Hierop kun je voor 3 attracties een tijdslot reserveren. Zodra je een tijdslot hebt verzilverd of het verloopt, kun je een nieuwe attractie uit het rijtje kiezen (indien er tijdsloten beschikbaar zijn). Dat kan een goede tijdbesparing zijn. In Epcot zitten bijvoorbeeld frozen, ratatouille en soarin hierin.