ppc-anoniem-1 Ik vind de aanpak van Frozen Ever After en Radiator Springs Racers een stuk verfrissender, het zijn wél de hoogtepunten en settings die je kent uit de films maar dan met een simpel kloppend verhaal aan elkaar geplakt en niet het verhaal van de film erdoonheen geforceerd.
Interessant perspectief! Ik beschouwde mezelf altijd als liefhebber van verhalende darkrides, maar met deze bespiegeling en de voorbeelden die je noemt kan ik bijna niet anders dan het met je eens zijn. Ik denk echter wél dat de films uit de Disney Renaissance meer dan de 21ste-eeuwse titels op liedjes gebaseerd zijn en zich daarom slechter lenen voor een nieuw avontuur als je bezoekers toch al die nummers wil laten beleven. The Little Mermaid doet daarin wat zij voor mij moet doen: me meenemen naar de wereld van de film waarin de (vele!) iconische liedjes de revue passeren. Dat de rit dientengevolge een samenvatting van de film is geworden is daar denk ik meer een gevolg van dan een oorzaak. Ik ben ontzettend benieuwd naar welke van de twee zienswijzes aan de basis ligt van de Japanse Belle en het Beest-darkride.
Niek En hebben ze direct toffe unieke attracties te pakken, die wederzijds vast niet zomaar weer in een ander Disneypark geplaatst mogen worden.
Exact! The Oriental Land Company sjouwt ongetwijfeld zakken vol met geld naar Disney, maar de formule werkt in mijn ogen perfect. Unieke Disney-attracties blijken bezoekers van heinde en verre te trekken en leveren zowel op creatief vlak als op financieel vlak meer op dan dat OLC betaalt. Ik heb zelfs wel eens gehoord - en misschien is het een publiek geheim - dat Disney af en toe stevig baalt dat ze zelf niet de eigenaar zijn van het Tokyo-resort.
Eftelflags Omg, dit is zo genieten he? Zeker omdat ik er eind mei inzit. 🙂
ja; deze post heb ik bewust neergezet om sommige jaloers te maken.
So... how's this going for you? 😅