Ik vind de rit zelf persoonlijk ook erg tegenvallen zo op video. De pre show vind ik prachtig gedaan met de 2 balkons en bouwt prachtig een sfeer en toon op voor de attractie! Om vervolgens die zodra de deuren openen volledig links te laten liggen. Zonde.
Vervolgens loop je langs een 2 scenes/animatronics die je enkel vanaf 1 van de rijen echt goed ziet.
Dan vervolgens stap je in, je verlaat het instapperron (terwijl je de muziek hoort van de eerste scene die bijna ten einde is) en daar sta je dan voor de deuren te wachten tot het begint met niks van muziek of wat dan ook? Je kan de motoren van de gondels horen draaien. Waar is de Disney beleving?
Dan de rit zelf,
Eerste scène is tof gemaakt maar valt me eerlijk beetje tegen. Het centrale stuk op de tafel bijvoorbeeld, de enorme taart, daar gebeurt na het verschijnen niks mee.
De scene in de sneeuw is leuk maar had veel korter mogen duren. En ja ik weet dat in deze onride er moest worden gewacht tot het volgende blok vrij was maar als je puur los daarvan al kijkt duurt de scene alsnog 30 seconden, wat vrij lang is voor een scene waar vrij weinig echt te zien is.
De balkon scene is precies lang genoeg en zorgt voor een fijne schakel met de dorpelingen.
We skippen echter vervolgens meteen richting de transformatie waar we een mooie implementatie zien van het pepperghost effect maar weer niet echt verrassend.
Dan krijgen we uit eindelijk de wals scène de "climax" van de rit die eigenlijk qua spanningsboog ten einde loopt wanneer ze beginnen te zingen en je dus nog even paar keer moet rondrijden. Was meteen begonnen met de zang zodra iedereen binnen is, dan was de scène veel beter. De statische schommel figuren aan de kant maken het namelijk ook niet echt veel boeiender.
En ligt het nou aan mij of zingen (op Lumiere bij 'Be our guest' na) geen van de karakters de liederen die je hoort? Het is moeilijk te zien in de on ride maar het lijkt als of nergens de characters hun monden bewegen op de maat van het gezang.
Ja deze attractie heeft prachtige animatronics, dat absoluut, maar ik vind dit tot zo ver toch wel de slechtste moderne Disney darkride die ik recent heb gezien. Het mist echt de timing en flow die bijvoorbeeld Mystic Manor perfect heeft. En het is ook ontzettend jammer dat de mooiste/tofste animatronics van de hele attractie, in de pre show zitten.
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen 😃