Ricardo1987 ben ik echt de enigste hier die wel PVV gestemd heeft ?
*enige
That’s it. That’s the joke.
Sjiebert Men stemt al dan niet bewust tegen het eigen belang in.
Deze constatering fascineert me al jaren, maar ik realiseer me steeds vaker dat het eigenlijk tweerichtingsverkeer is. Daar waar zij die het meeste profijt zouden hebben van links beleid naar rechts neigen, is er in mijn hoofdstedelijke huizenbezittersbubbel ook niemand die VVD of rechts daarvan stemt. 😅
Zo, de morning after. Ik vind de verkiezingsuitslag nog immer lastig te duiden. Ik ben blij dat D66 de grootste is, Jetten met een beetje geluk premier wordt en de PVV zetels verliest, maar over de gehele linie bezien is links wéér gekrompen en het uiterst rechtse blok van PVV, FvD, JA21 en nu ook de geradicaliseerde BBB andermaal gegroeid tot bijna éénderde (!) van het totale aantal kamerzetels. Tel daarbij op dat de VVD na het normaliseren van dat uiterst rechtse gedachtegoed nauwelijks zetelverlies lijdt - en we dus nog langer aan Yesilgöz vastzitten - om tot een nogal bleek beeld van de staat van Nederland te komen. ‘s Lands wapenspreuk was zelden zo toepasselijk. Je maintaindrai: houwen wat we hebben.