Michael je probeert me in een hoekje te zetten
Daar begon jij dan toch mee. Jij beschuldigde mij van onderbuikpraat of niet soms?
Michael De VVD achterban heeft gewoon niks met de toeslagen affaire
Over mensen in een hoekje zetten gesproken. Ik denk dat iedereen geschokt was door deze affaire.
Dat de toeslagenaffaire niet tot een verlies van de VVD leidde lijkt me eerder veroorzaakt door het feit dat de VVD niet de enige verantwoordelijke partij was én dat er voor veel VVD-stemmers nu eenmaal weinig alternatieven zijn (het aanbod aan constructieve rechts-georiënteerde partijen is helaas maar klein).
Michael hier drie quotes over de onderwerpen die ik benoemde.
Dank voor het opzoeken van de citaten, maar het zijn vooral opinies. Het eerste is de mening van ene meneer Noordzij, het tweede is ook een opiniestuk waarin het helemaal niet over de toeslagenaffaire gaat, maar over de richting die de VVD na de val van het kabinet is ingeslagen. Een richting waar veel VVDers óók niet blij mee zijn gezien de rampzalige peilingen.
Het derde citaat is inderdaad van de VVD zelf, maar daar heb je voor mijn gevoel wel wat belangrijke context weggelaten. De VVD wil af van de toeslagen, maar als onderdeel van een algehele vereenvoudiging van het belastingstelsel. Het hele stukje luidt:
“Om werken meer te laten lonen willen we af van de doorgeslagen nivellering via toeslagen, aftrekposten en heffingskortingen. De kosten van kinderopvang en de afbouwende kinderopvangtoeslag kan er zelfs toe leiden dat een extra dag werken niks of bijna niks oplevert. Het stelsel moet op de schop, waarbij we de koopkracht van middeninkomens verhogen, werken laten lonen via lastenverlichting, inkomensafhankelijke regelingen verminderen en stoppen met het rondpompen van geld.“
Michael Je hele pleidooi over wat goed is voor de partij kan ik niks mee, want ik heb sowieso niks met de VVD verder.
Dat is wel duidelijk ja, je lijkt ook niet zoveel op te hebben met hun kiezers. Maar ben je het eens met mijn idee dat een centrum-links minderheidskabinet niet veel beter bij de huidige peilingen zou passen?
Dan wordt de verlamming op rechts door de invloed van niet-constructieve partijen daar immers pas echt duidelijk.