Audrey wij zijn in de meivakantie 5 nachten naar Castillo geweest en was echt top! Ik zou dit hotel zo weer boeken een volgende keer. Ideaal qua ligging, heerlijk uitgebreid ontbijt, leuke sfeer en de kamers vind ik ook leuk qua thema. Wij hadden een kamer op de 5e verdieping met uitzicht op het park. Kamer was ook erg ruim vond ik! Bedden lagen prima, alleen de badkamer is wat krap. Wel gewoon een nette badkamer en een fijne douche. Maar de ruimte in de kamer zelf is ons goed bevallen. Rondom het bed en bij het raam heb je echt genoeg ruimte om fatsoenlijk je koffers kwijt te kunnen, er staat een tafel met stoelen en nog een bureau met een stoel erbij. Wij waren met 3 en hadden echt wel genoeg ruimte in die kamer. Prijs/kwaliteitverhouding is ook dik in orde bij dit hotel. Het is misschien wat ouder en minder luxe dan bijvoorbeeld een Bell rock, maar dat past ook gewoon helemaal bij de stijl natuurlijk. Het fijnste vind ik echt de ligging. Je loopt gewoon meteen de deur uit en het park in. Voor de avond haal je even snel een vestje op en wij hadden op een gegeven moment ook even behoefte aan een uurtje op de kamer liggen tussendoor en dan ben je ook meteen gewoon in je hotel. Het heeft geen zwembad zelf, maar de zwembaden van El andaluz en Santa Isabel zijn vlakbij. Wij zijn de laatste ochtend een duik geen nemen bij Santa Isabel. Heerlijk zwembad! Lekker verwarmd en het was erg rustig. Leuk ook dat degene die achterbleven in de kamer ons zo kunnen zien zwemmen 😊 ik mis dus een eigen zwembad niet in het hotel. We hebben er in ieder geval een heerlijk verblijf gehad! Was voor ons de eerste keer in een hotel van EP, maar zeker een aanrader.
En nog even algemeen : Ik zou zelf niet zo snel voor de hotels wat verder weg kiezen. Zeker Kronasar niet, hoe mooi ook. Die shuttlebus of eventueel de autorit houden me dan toch tegen. Wij vonden het juist zo prettig dat je met een paar stappen in je hotel staat. Dus de hotels direct bij de ingang hebben onze voorkeur. En daarvan spreekt qua stijl Alcázar ons wel het meest aan. Santa Isabel leek vanaf buiten erg kleine ramen te hebben. Geen idee of dat klopt? Bij Alcázar heb je een Frans balkon met deuren, waar veel licht doorheen komt. Maar Santa Isabel zag er vanaf buiten wat donker uit qua kamers, vanwege de kleine ramen. Ook als ik zo de foto’s op de website bekeek, kreeg ik die indruk.
Onze keus voor Alcázar werd overigens ook bepaald door de prijs. De kale prijs voor 5 nachten, 3 personen, exclusief tickets was voor Alcázar €1723,-, Kronasar was ongeveer gelijk, el andaluz was €2227,- (maar die hadden volgens mij alleen nog een thema-kamer toen) en Colloseo en Santa Isabel was meteen al €3300,-. Bell rock was al uitverkocht, maar die zal ook rond de prijs van Colloseo hebben gezeten gok ik. Vond het prijsverschil dermate groot dat wij dus voor Alcázar zijn gegaan. En ik moet eerlijk zeggen dat voor ons het prijsverschil niet heel logisch was. Want naar ons idee is Alcázar zowel qua ligging als uitzicht het beste hotel. Ik snap dat het ouder is en een eigen wellness mist. Maar dat Colloseo dan bijna 2 keer zo duur is, klonk voor ons niet heel logisch. Alcázar is minder luxe qua uitstraling, maar een luxe uitstraling past ook gewoon niet bij het thema. Het blijft een kasteel met ridders en het is qua theming echt tot in de puntjes verzorgd vinden wij. Dus waar dan precies dat grote prijsverschil vandaan kwam, geen idee. Maar het kwam ons in ieder geval wel goed uit 😁