Toevallig net terug uit Kronasar en dat is echt een top hotel! Mooi in thema, goede kamers, fijne bar en lekker dicht op Rulantica. De privé ingang is echt perfect. Zijn er minpunten? Jazeker. Zo miste ik koffie en thee faciliteiten en minibar op de kamer (wij hadden een standaard kamer). Toch zaken die ik verwacht bij een 4-sterren Superior kamer. Ook vond ik de kamer wat aan de krappe kant. Maar wij waren dan ook met 4 volwassenen.
Daarnaast ook meermaals in Colloseo geslapen. Ook daar goede kamers, die helemaal opgaan in thema. Het binnenplein met de terrasjes, fonteinen en de zitplekken in de 'ruine' zorgen voor een hele fijne sfeer die matcht met de Italiaanse sferen zoals ik die ook in Rome voel. Ik hou ervan! De standaard kamer was naar mijn idee iets ruimer, maar of dit ook echt zo was en hoe 't qua faciliteiten is, durf ik niet meer te zeggen.
Daarnaast ben ik ook door de andere Hotels gelopen. Qua aankleding en sfeer zou ik zelf graag een keer in Bell Rock willen slapen. Maar dat komt ook omdat ik de kriebels kreeg van het kerkelijke interieur (en de poppen...) van Santa Isabel en Alcazar een tikkeltje verouderd vond. Zeker de kamers vond ik er wat matig en verouderd uit zien. Als je dan 'maar' € 100,- meer hoeft te betalen voor Colloseo, Kronasar of Bell Rock zou ik eerder in een van die slapen.
Qua restaurants kan ik enkel praten over Don Quicchote (Alcazar), Medici en Pizzeria La Romantica (beide Colloseo). Heerlijk sfeervol en vaak live muziek. In alle 3 heb ik erg goed gegeten. Vooral Don Quicchote en La Romantica kan ik aanraden, als je enigszins op je portemonnee wilt letten. In mijn ogen het geld meer dan waard!
Dat brengt me wel gelijk op de andere restaurants en met name de buffetten. Die zijn toch echt aardig aan de prijs en de reden waarom ik daar niet heb gegeten. Nu ben ik sowieso niet van een buffet (vind ik niet gezellig met een gezelschap), maar ik vind € 47,- toch aardig prijzig. Maargoed, ieder z'n smaak 😉