Progress Maar laten we even wel wezen: het is meestal toch niet heel druk in Toverland? Misschien op die Halloween- en zomeravonden, maar verder valt het behoorlijk mee in mijn ervaring.
Dan kom ik blijkbaar steeds op de verkeerde dagen in het park (maar ik kom er ook niet bepaald vaak) 😅
Progress Los daarvan: blij om te zien dat men eindelijk een attractie bouwt waar de hele familie samen in kan, die zijn er echt veel te weinig.
Een algemeen probleem bij enorm veel parken helaas.
Progress Ook goed om te zien dat er iets met het Port Laguna thema gedaan wordt. De piraten/tovenarij combinatie is veel interessanter en origineler dan de andere thema’s van het park, dus hopelijk wordt dat nu wat meer uitgediept.
Goh.. op zich hebben zowat alle Pirates films van Disney wel een magisch element. Ik zou het niet buitengewoon origineel noemen, dan vind ik bijvoorbeeld de Dwervels nog net wat origineler. De uitvoering van TVL is wél gewoon ontzettend geslaagd. Vooral omdat het gebied eigenlijk altijd wel heel zonnig over weet te komen.
Erik De ingang van Area 51 is letterlijk de poort door en meteen links. Hoe is dat niet op het inkomstplein? Spreken we over hetzelfde park? Movie Park Germany?
Nee hoor.. hoewel dat stuk inderdaad wel eens als verlengde wachtrij gebruikt is, loop je een aardig pad af naar een pleintje. Op dat pleintje bevinden ingang en uitgang van de attractie zich eigenlijk pas. De oplettende bezoeker zal ook wel merken dat Wachtrij en Uitgang zich op dat plein moeten kruisen als verlenging van de wachtrij daadwerkelijk gebruikt word (wat vroeger óók tot volstrekt onnodige chaos leed).
Erik Je ontkent het bestaan van een van mijn voorbeelden, je negeert een ander en geeft aan dat er 25 jaar geleden problemen waren in SFH. Niet om je argument meteen onder het tapijt te vegen, maar heel SFH was nieuw toen Superman the Ride opende. Ik vind niet dat je de chaos op één attractie kan afschuiven.
SFH was niet nieuw. Het park bestond al en heette daarvoor gewoon Walibi Flevo en had al hel wat attracties. Toen het heropende als SFH waren er 2 grote achtbanen nieuw. (Superman en Robin Hood). Dus volk zou zich daar wel wat in moeten verspreiden. Het feit dat er desondanks chaos was, zegt genoeg.
MPG was overigens wél volledig nieuw als park geopend (het oude park was niets meer van over). Maar zelfde verhaal: Als alles nieuw is, is niets nieuw en loopt het volk dus inderdaad gewoon binnen bij wat ze het eerste zien, waardoor er dus - inderdaad - chaos ontstaat bij de ingang.
Ik snap je punt over 25 jaar geleden niet. Wil je de populariteit van een 25 jaar oude attractie nu wérkelijk gaan vergelijken met een splinternieuwe attractie in TVL?? Als je eerlijk wil vergelijken, dan moet je ook in dezelfde tijd meten: Wanneer ze nieuw zijn..
Welke van jouw voorbeelden heb ik genegeerd??
Tvlfan Port Laguna is:
extra toilet groep
bedieningsrestaurant
belevingen zoals in avalon
een andere plek voor de toos en morrel show
Dat zijn inderdaad dingen die mooi in een inkomgebied passen. Vooral een kenmerkend restaurant zou hier mooi staan.
Quepert min of meer zoiets zat ik dus ook aan te denken. Iig die darkride achter het podium of vlak langs de mijn. Ik weet dat andere fases langs fenix gepland zijn/waren maar wie weet zijn die plannen iets gewijzigd.
Wat betreft de infrastructuur en back of house is dat zeker belangrijk en ik gok dat ze zich daar in Sevenum heel bewust van zijn
Nou word hier toch wel vaak geklaagd over de Fenix-hal.. en ook het station van de Rapid river was niet altijd even mooi.. Juist daarom dat ik nogal sceptisch ben over een darkride op deze locatie.