Erik Ik weet gewoon niet hoe ik hier op moet reageren. Je kan inderdaad beargumenteren dat de échte ingang van Area 51 een tiental meters van het plein af ligt. Maar zelf als we het daar over eens zijn veranderd het helemaal niets aan de guest flow. Ze moeten nog steeds door die ene poort meteen links van de ingang. Die poort leidt nergens anders heen en er is geen enkele andere manier om bij de attractie te komen. Als deze attractie niet telt als een attractie op een ingangsplein, dan weet ik het ook niet meer.
Klopt helemaal.. maar je noemde zelf al dat mensen "verdwijnen" in een wachtrij en op dat moment dus geen drukte meer vormen. Het feit dat er tussen ingang van deze attractie en het hoofd-plein nog een buffer van enkele tientallen meters ligt en het tóch een chaos was bij opening, toont aan dat gasten dus zeker niet zomaar in een wachtrij "verdwijnen", maar dat je dus - in elk geval in het begin - echt bijzonder veel ruimte moet nemen hiervoor.. Als Toverland dat doet, is dat natuurlijk prima, maar het blijft wel een dingetje om rekening mee te houden.. en iets dat zo vaak al mis is gegaan dat ik er vanzelf wat sceptisch over word.
Erik De rebranding van Six Flags Holland was dusdanig groots, dat het bijna vergelijkbaar was met dat van een nieuw park. Uiteraard was dat het niet, maar zo werd het wel in de markt gezet en kwam het bij een groot deel van de bezoekers over (vraag dat maar aan iedereen hier die zich de SFH commercials in 2000 nog kan herinneren).
Ok. Hier kan ik inderdaad wel in mee gaan. Voor de mensen uit de omgeving die het park nog als Walibi Flevo kenden is dat niet zo, maar met Six Flags werd direct op een veel groter gebied gemikt en daarmee heb je wel gelijk dat voor alle bezoekers die voor verderaf kwamen dit de ervaring was als "nieuw" park.
Maar dat versterkt enkel het punt wat ik eerder ook al noemde:
Coasterfrenzy Als alles nieuw is, is niets nieuw en loopt het volk dus inderdaad gewoon binnen bij wat ze het eerste zien, waardoor er dus - inderdaad - chaos ontstaat bij de ingang.
Erik Voletarium in Europa-Park.
Oh, die heb ik wel genoemd hoor:
Coasterfrenzy daar was er aanvankelijk wel degelijk een issue, dat men - deels - wist te verhelpen door mensen tijdsloten te laten reserveren.
In elk geval ben ik benieuwd hoe Toverland dit soort dingen gaat oplossen, want hoe je het ook went of keert.. ook al doet toverland uiteindelijk alles perfect: Een andere locatie zou gewoonweg makkelijker zijn geweest.
Ik kijk overigens wél gewoon enorm uit naar de attractie zelf hoor. Na Merlins Quest heb ik er best vertrouwen in dat ze iets moois kunnen maken. Als ze weg blijven van onnodig complexe transportsystemen en peperdure animatronics en vooral inzetten op sfeer (en dat kunnen ze écht wel als ze willen), kunnen ze Efteling-niveau halen.