Dit zijn de resultaten van een paar jaar dagdromen 😂 en ik zie hier eindelijk een kans om het allemaal op te schrijven. Ik hoop dat jullie de ideeën leuk vinden!
Zoals volgens mij wel meer mensen zie ik een Wild Swing XL in de Efteling als volgende infill wel zitten. Ik denk dat links naast de ingang van Droomvlucht daar een erg goede plek voor is. Het thema zou dan een elfenschommel zijn, die lijkt op die bij het zomerentertainment op het plein (en ook in de attractie zit een elfje op een schommel). Dit attractietype is goed te thematiseren, dus ik denk dat het hier heel mooi zou kunnen passen.
Ook bij de villa volta heb ik een nieuwe attractie, een achtbaan, bedacht. Dat zou de rust op het plein wel wat minder maken. Op de plek van de kindervreugd komt er dan een koetshuis/stal van de villa. Kindervreugd wordt dan verplaatst naar de plek van het kleuterhof. Oud-leden van de bokkenrijders of de geesten van hen vragen je om de nieuwe generatie van de bende te worden. Je stapt op bokken die onder de baan hangen (nieuw hangende motorfiets Vekoma Thrillglider model). Na een lancering is er een spannende layout vanaf het Ton van de Ven plein tot het Anton Pieck-plein waarbij je bijvoorbeeld over de Villa Volta over de kop gaat. Dit zou de eerste echte langere thrillcoaster van de Efteling worden. Na het remmen kom je in de schatkamer van de Bokkenrijders, waarin die vrouw je vervloekt. De voorshows van de Villa Volta zouden ook een beetje aangepast moeten worden, omdat ze nu echt op bokken rijden en er een nieuwe schatkamer is. Helaas zou zo’n achtbaan daar waarschijnlijk niet kunnen, omdat het te dicht bij het dorp is.
Een kleine darkride over de oorsprong van de laven vind ik een erg leuk idee, waar ik ook wel eens over nagedacht heb. Misschien zou die het beste zijn in het volk van laaf ondergronds, om meer mensen het gebied in te lokken. Maar dat is misschien een beetje te ambitieus.
Het zou erg leuk zijn als de Python een nieuw thema kreeg, en ik vind het Indonesische thema daar heel goed voor. Pythons komen voor in Indonesië en het zou kunnen aansluiten bij Station de Oost (al heeft die dan ook wat meer thema nodig). De wachtrij slingert door de omgeving met dingen om te zien onderweg, zoals Indonesische hutjes. Het station zou dan een tempel worden waaruit een mythische python ontsnapt. Op die manier krijg je een Indonesische sfeer op een mooie plek in het park en wordt de Python meer een totaalbeleving.
De Fabula zou ik weghalen en vervangen door een flying theater. Het gebouw ziet er dan vanuit de Max en moritz uit als bergen waarboven het in forced perspective lijkt alsof het Efteling Wonder Hotel erboven vliegt, maar vanaf de Pardoespromenade ziet het er gewoon uit als het EWH. In de attractie, die dus als thema een vlucht van het Jules Verne-achtige EWH heeft, vlieg je over verschillende delen en attracties van de Efteling, maar niet precies zoals ze in het park zijn. Het ziet er meer uit als hoe de attracties er in hun eigen fantasiewereld uit zien, Symbolica dus in het stadje dat je in de attractie ziet, Edna vliegt over de Joris en de Draak en je ziet het Sprookjesbos met bijvoorbeeld Langnek die reageert.
Op het lemterrein zou ik een logflume zetten in Ierse/Schotse magische heuvels die aan een meer liggen, waar de grote splash natuurlijk is. Een alchemist stuurt zijn leerlingen (bezoekers) op pad om de Steen der Wijzen voor hem te vinden. Hij gelooft dat die aan het eind van de regenboog ligt. Na een tocht langs een aantal mystieke en spannende plekken vind je de Steen, maar de alchemist is er ook. Het blijkt een test te zijn en nu zijn de leerlingen echte alchemisten. In het gebied ook een paar huisjes met wat horeca, een mini logflume voor de kleinsten en misschien een wellenflug aan het water. Dan is het gebied wel vol 😂
Als laatste zie ik als sprookje heel graag het paleis van koning Midas. Je ziet dat alles wat hij aanraakt goud is, zelfs zijn eten en drinken en zijn dochter. Als het met een hightech effect kan, worden dingen goud als hij ze aanraakt en weer normaal als hij om vergiffenis smeekt, anders wordt het gewoon verteld en zijn de dingen goud. Ik vind het een mooi verhaal over dat liefde en het gewone leven meer waard zijn dan rijkdom. Ook denk ik dat de Efteling het (g)oud-Griekse thema heel mooi kan uitvoeren.