Mark Ik heb eerlijk gezegd ook nooit de kritiek daarop begrepen.
Persoonlijk vond ik het vooral te groots. Die tent was gewoon té groot en té schreeuwerig in de omgeving. Het hele gebied zou een gigantisch deel van de strook innemen (zeker met de uitloop van de hele coaster), wat mijn inziens het hele project niet veel goeds deed. Maargoed, dat is gebaseerd op de tekeningen die Looopings heeft gedeeld.

Een Piecks circus thema zou prima kunnen werken in de Efteling, maar dan mag het van mij best kleinschalig blijven. Geen grote attracties of achtbanen, maar een lekker klein en kneuterig gebied waar je opgaat in de oude invloeden en echt een nostalgisch gevoel krijgt.
Als locatie zou de Speelweide dan prima werken, maar het zou ook achter de Smulpaap kunnen, waar nu het Dienstencentrum zit. Een klein dorpsplein met een mini reuzenrad, Helter Skelter, wat spelletjes, foodcarts en eventueel een darkride (shooter?) zou prima kunnen werken daar. Ook leuk aan te kleden in de winter als verlenging van het Anton Pieck Plein.
Je zou hier zelfs 'Circus Anton Pieck' prima terug kunnen laten komen als Entertainment. En dan zit je ook niet met restricties vanuit de buren i.v.m. geluidsoverlast. Wellicht inderdaad deels aansluitend of overlopend in een Jokie gedeelte met indoor speeltuin en je hebt een leuk hoekje op een plek waar je anders vrij weinig kunt doen qua attracties.