Jeroen_uit_tilburg
Ik ben zelf ook optimistisch over strookrijk eerlijk gezegd. Sinds de goedkeuring van het bestemmingsplan weten ze ook dat de natuurvergunning het grootste euvel is voor verdere groei, dus daar zijn ze sowieso met man en macht mee bezig om dat rond te krijgen.
Ik hoop persoonlijk dat het Noorse thema ook door gaat. De Efteling kan daar echt wat mee, de Noorse mythologie is minstens net zo rijk als de Griekse. Er zijn ook een boek dingen die zich perfect lenen voor scenes in een attractie. Bijvoorbeeld hoe koning Gylfi naar Asgard trekt en daar in een troonzaal "Hoog" "Even-hoog" en "derde" ontmoet en hen ondervraagd over de Asen (geïmpliceerd is dat alle drie Odin zijn). Of hoe Fenris gebonden wordt met een touw gesmeed van het geluid van kattenpoten, de baard van een vrouw, de adem van een vis, de wortels van een berg, het speeksel van een vogel en de pezen van een beer. Of Yggdrasil, waar drie vrouwen de schade aan de boom genezen en van het water drinken dat hen de toekomst laat zien. Odin die daar dan weer langs gaat om de toekomst te leren en in ruil daarvoor zijn oog afstaat, of het verhaal van hoe hij zichzelf aan Yggdrasil ophing voor 9 dagen om wijsheid te bemachtigen. Enfin, het barst van de geweldige verhalen.
Maar als we strookrijk buiten beschouwing laten dan zou ik het liefst meer attracties in de wereld van Pardoes willen zien, of een laven dark ride. Dat zijn echte unieke Efteling verhalen, daar zou ik wel meer van willen.