Lukie225 In een hoop parken vind je een Scandinavisch themagebied
De parken die ik noemde doen allen iets met de mythologie. Niet "gewoon" modern scandinavisch. (die themagebieden zijn er overigens ook bar weinig.. EP is de enige die me te binnen schiet).
Quefox_ Als ik op Google Maps de afstand meet kom ik (gebouw tot gebouw) bij Raveleijn-Villa Volta op ca. 42 meter en (gebouw tot achtbaan) bij Danse Macabre-Max & Moritz op ca. 36 meter.
De afstand van Themagebied tot Themagebied lijkt me belangrijker dan van gebouw tot gebouw. En dan liggen M&M en DMC toch beduidend dichter bij elkaar.

Ik kan me op deze plek wellicht nog een infill voorstellen, maar dan moet de 1e meandering van M&M eigenlijk al verdwijnen en moeten de gebouwen van DMC aan de achterkant gethemed worden naar het M&M thema om een goede afscheiding te maken. De attractie zou dan eigenlijk ook niet boven de gebouwen uit mogen komen.
Ik denk echter dat een groene afgrenzing noodzakelijker is. Steeds de vrolijke karretjes van M&M langs zien komen is een behóórlijke stijlbreuk als je je in het DMC gebied bevindt.
Dat gezegd hebbende: Ik denk niet dat de 1e meandering van M&M nog veel gebruikt word, dus als je die tóch weg doet zou je de attractie ook daar nog kunnen plaatsen en dan blijft er wel genoeg ruimte over voor een attractie én groene boord om de gebieden te scheiden, maar zonder ingrijpende verandering aan de 1e meandering zie ik er geen attractie passen.
Je creëert dan eigenlijk wel een soort 2e Oostenrijks themaplein op die plek. Dat hoeft niet erg te zijn, want op die plek hoef je weinig te kappen. Puur qua locatie zou tussen Pirana en M&M in wellicht beter zijn, maar dan zit je weer met flink wat kap werk: Liever niet