Ergens was ik heel benieuwd naar de walkthrough attractie, maar begrijpelijk is het ook dat men een parkshow van deze grote wil behouden in het park. Ik vind immers dat het show aanbod bij een grote speler als de Efteling al zeer minimaal is. Laat staan zonder Raveleijn. Daarnaast is het ook maar de vraag of zo’n walkthrough werkt in de Efteling. Een show is natuurlijk een capaciteitsmonster. Wie weet zien we de walkthrough nog eens verschijnen, maar ik ben ook zeer benieuwd naar de nieuwe show. Puy Du Fou kan dat heel goed!
Dan de infill. Net zoals bij Hoogmoed wordt hier een catalogus infill gekocht en die krijgt wat thema elementen uit het themagebied, maar daar blijft het ook bij. De attracties blijven mechanische attracties en worden niet zo vermomd dat ze in het verhaal passen (Sirocco, Villa Volta, Danse Macabre). Het lijkt er op dat Halina haar medallion er bovenop komt en de karretjes vleugel zijkanten krijgen.
Waar bij Baron het realistisch ogend mijn complex wordt vergezeld door drie kermis torentjes, krijgt de middeleeuwse stad Raveleijn een kermisattractie naast de deur. Wat mij betreft hadden ze beter een van beide kunnen bouwen, met meer thema zodat ze realistischer in het gebied paste, maar goed.
Bij beide verdwijnen ook belangrijk groen. Bij de Baron komt dit pal naast de bocht van Joris, waardoor deze themagebieden bij elkaar door gaan lekken. En ook de groene buffer tussen Raveleijn en Villa Volta was juist zo hard nodig om het Ton van de Ven Plein in evenwicht te houden en de drie attracties te laten uitblinken in hun eigen bubbel. Nu ben ik toch bang dat er (weer) te veel groen gaat verdwijnen voor een, toch wat weinigzeggende attractie voor Efteling begrippen, waardoor bestaande gebieden wat aan hun kracht verliezen (bijvoorbeeld: EGH en het Sprookjesbos).
Tenzij Villa Volta gaat verhuizen… Wie weet krijgen we de Hagrids coaster op Strookrijk, maar dan met bokken en krijgt Villa Volta daar ook een plekje… 😉
Ik sta niet negatief tegen infills, maar je hebt een rond plein naast Symbolica dat schreeuwt om een Dumbo attractie in een bloemenkas met i.p.v. olifantjes, bloemen. Polka Marina heeft nog steeds een groot gat open gelaten. Ik begrijp dat ze heel graag in themagebieden denken, maar met een Anton Pieckplein vol met infills, was deze infill toch niet per se nodig? Dit voelt toch heel krap en geforceerd?
Nou goed, ik ben matig enthousiast. Twee nieuwe infills in het park zijn fijn, echter weet ik niet of dit de juist locaties en vormen zijn.