R013 Je bouwt in de hoop meer bezoekers te trekken en dat lukt telkens niet.
Heeft Walibi dat ooit als doel de wereld in geslingerd? Ik heb er zelf een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant zijn de investeringen vrij grote attracties welke zouden moeten leiden tot meer bezoekers. Aan de andere kant is er in de polder in de afgelopen decennia het één en ander het park uitgegaan, waarmee de verwijderingen weer goedmaken.
R013 Dat de bezoekersaantallen gelijk blijven mag ik hopen als je je entree overal aanbiedt voor een euro of 20.
Dat is een tendens die we puur dit jaar zien. Daarvoor waren de kortingsacties minder fel. Een bepaalde mate aan kortingsacties is daarnaast gewoon in het Nederlandse pretparklandschap
R013 Schrikbarend slechte operations en horeca!
Ook een tendens van dit jaar. Onder fans hoor je de laatste jaren toch wel vaak dat het personeel van Walibi het beste van Nederland is. Horeca is inderdaad altijd al van matig niveau geweest in Walibi.
R013 Verder hebben ze 5 achtbanen gebouwd waarvan er maar 2 goed zijn
Mening. Maar dat is prima. Dat is overigens ook niet waar het over ging. Wat je ook van de banen vindt, het is toch bijna 20 miljoen die weer in het park is gepompt
R013 jij vind dat 800.000 bezoekers een goed aantal is voor een park met deze omvang?
Heb ik niet gezegd. Ik denk dat een park van de omvang van Walibi veel meer bezoekers zou moeten ontvangen dan 800.000. Jij noemde Walibi echter een stervende zwaan. Een park wat stabiel ruim boven de 800.000 bezoekers zit en investeert in nieuwe attracties is geen stervende zwaan.
R013 Als je de HfN eraf haalt daalt dit cijfer nog eens aanzienlijk ook.
Als je 10 uitverkochte dagen van het bezoekersaantal van Toverland of de Efteling afhaalt dan daalt het bezoekersaantal ook aanzienlijk. Dat is inderdaad hoe rekenen werkt.
Ik ben het helemaal niet met je oneens hoor. Ik denk dat Walibi onderpresteert voor wat er staat en dat je bij sommige toevoegingen en veranderingen in de laatste jaren vraagtekens kunt zeggen, of dat nu aan het management ligt, de budgetten die ze krijgen, of aan iets anders. Ik denk ook dat Walibi dit jaar niet het jaar heeft wat ze zouden willen hebben. Daar heeft de ophef rondom de HFN, hét evenement voor Walibi, niet aan bij.
Ik denk echter ook dat we niet moeten doen alsof Walibi langzaam aan het afsterven is, want dat is niet zo. Het park heeft stabiele bezoekersaantallen, investeert, en ligt er over het algemeen goed onderhouden en fris bij (wat je ook van de thema's vindt). En is er niet veel vaker gedoe geweest rondom de HFN? Nooit van deze ordergrootte, maar wel discussies.