Ik lees hierboven dat vrouwen niet meer veilig over straat kunnen fietsen, dat is helaas ook een feit als je recente nieuwsartikelen leest en dat is gewoon verschrikkelijk. Maar ik als man voel mijzelf ook niet veilig als ik in het donker fiets. Daarnaast is dit geen probleem van de laatste weken, maar speelt al heel lang natuurlijk.
Groepjes hangjeugd op hun fatbike fietsen je ook achterna en roepen je ook continu na als je als man langs fietst en ook maar een blik geeft, dit heeft naar mijn idee weinig te maken of je man of vrouw bent. Ik fiets daarom in het donker ook uitsluitend met vrienden in een groep, ook al gebeuren deze verschrikkelijke dingen ook overdag.
En dit is een groep van zowel mannen als vrouwen, dit is al sinds de middelbare school dat we elkaar kennen een afspraak, fiets nooit alleen, app als je thuis bent, zet even je locatie aan. We hebben deze mogelijkheden, maak er gebruik van.
Maar los hier van weet ieder weldenkend mens, dat Horror (laten we het begrip even breed nemen) los staat van de verschrikkelijke maatschappelijke problemen die plaats vinden. Het heeft niets te maken met oorlog, het heeft niets te maken met mensenhandel, het heeft niets te maken met vrouwenhaat, ook al wordt dit nu onhandig afgebeeld.
Ik heb er nog eens over geslapen en hadden het er net op het werk natuurlijk ook over, het grootste gedeelte vind de gedachten erachter ver gezocht, maar vinden de timing en het uitbeelden misschien een beetje onhandig.
Dus sorry als ik gister iemand beledigd heb maar ik zelf ga heel slecht op deze dingen, pretpark is voor mij ontspanning en genieten, dan wil ik niet aan maatschappelijke problemen denken, die hoor je al genoeg. En ik denk dat we elkaar niet moeten verliezen in zo’n discussie, dat is jammer.