Alfa Alleen moet niet gedaan worden alsof het erger is dan moord op mannen.
Heb je mijn reactie niet alleen gelezen, maar ook begrepen? Want je blijft de context botweg negeren. En dan is de reactie van @tuindwerg misschien minder onbeschoft dan je nu suggereert. De redenen waarom een moord wordt gepleegd speelt juist in deze discussie wel een rol.
Zeggen dat alle moorden gelijkwaardig zijn is een valse vergelijking, omdat het daarmee een simpele statistiek wordt in een door mannen gedomineerde wereld. Door maar te blijven hameren dat er ook mannen worden vermoord neem je de argumenten die in deze discussie spelen totaal niet serieus en probeer je de (in mijn ogen terechte) zorgen die worden uitgesproken over geweld tegen vrouwen te downplayen naar generieke problemen die voor iedereen gelijk zijn.
Ricardo1987 Hebben wij als (witte) mannen het dan echt zo makkelijk als jij dat zeg ?
Ja, omdat ik ook heb gezegd dat niemand zich individueel aangesproken hoeft te voelen. En de punten die je aanhaalt zit ongetwijfeld een kern van waarheid in, alleen dat is niet het punt waar het hier om draait.
En wat betreft emoties tonen door mannen betreft, dat is ook zo een ouderwetse opgelegde norm uit de samenleving. Als een kerel wilt huilen moet die lekker z’n gang gaan, dat is beter dan het opkroppen en op een andere manier uiting geven aan zn emoties.
En dan nog even algemeen:
In deze door mannen gedomineerde wereld is het goed te beseffen dat er ook andere zienswijzen bestaan, zoals van de vrouw, die er ook te doen. Het heeft allemaal te maken met ongelijkheid in de samenleving. En elke reactie met “ja maar mannen”, die wil ik toch vragen om voor mensen zo reageren heel even stil te staan bij wat er nu echt wordt gezegd en geschreven voor mensen weer beginnen met mensplainen en drogredeneren.