Wuiles wat die zegt klopt ook helemaal niet.
Het is gebaseerd op wetenschap. Geloof wat je wilt geloven.
Wuiles Mannen zijn vaker werkloos, 3.6% tegen 3.4% voor vrouwen
Tegenover 50,7% mannen en 49,7% vrouwen. Haal je echter de mannen en vrouwen eruit die economisch inactief zijn, zoals bijvoorbeeld huisvaders en huismoeders, dan verschuift dat naar 52,7% mannen en 47,3% vrouwen.
Gaan we dan kijken naar de werkloosheid/werkzoekende. Dan zijn de vrouwen met 4.2% aanwezig en mannen 3,8%. Kortom, om je eigen woorden te gebruiken:
Wuiles wat die zegt klopt ook helemaal niet.
En voel je vrij om gerespecteerde bronnen als het CBS te gebruiken als je statement wilt maken:
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-arbeidsmarkt/werklozen/werkloosheid-naar-leeftijd-en-geslacht
Wuiles Alle blanke mannen of enkel hoogopgeleide blanke mannen uit de Randstad?
Wuiles Weer hetzelfde verhaal, hoeveel politici zijn hoogopgeleide Randstedelingen
Het gaat om zichtbaarheid van geslacht en kleur. Niet over afkomst. Dus dat erbij halen is zinloos. Waarmee ik niet zeg dat de diversiteit op televisie inderdaad wel wat breder mag afspiegelen over het landelijk beeld.
Wuiles Zeg dat maar tegen de duizenden Britse slachtoffers
Ik heb het over Nederland. Als we Europa of de wereld erbij betrekken krijgen we wederom een andere discussie. En geloof me, ook daar komen we er niet goed uit.
Wuiles Vrouwen zijn hoger opgeleid als mannen
En toch krijgen ze minder kansen in de arbeidsmarkt, hebben ze eerder een salarisplafond, verdienen ze niet gelijkwaardig aan hun mannelijke collega. Mannen halen gemiddeld meer inkomen, macht en status uit hun opleiding.
Wuiles Welke sociale voordelen heeft wit/man zijn dan.
Je wordt sneller vertrouwd, men kijkt je niet met argusogen aan, je wordt eerder serieus genomen, je wordt minder snel gediscrimineerd.
De normen en waarden van witte mannen wordt defacto als standaard gezien in de Nederlandse samenleving. We zien het ook terug in dit topic. Mannen ervaren ook angst, het is maar horror. De normenkaders die rond de promotie van Halloween hangen worden allemaal gesteld door dezelfde mensen.
Wuiles Zeker omdat je van een vrouw geen man kan maken
Oh dat kan zeker wel, alleen in dit land waar het Christelijk Nationaal Conservatief denken sterk in opkomst is past deze vrijheid van genderkeuze helemaal niet in het wereldbeeld dat ze voor ogen hebben. En dus wordt er alles aan gedaan om de vrijheid voor die groepen mensen weg te nemen, zodat ze niet kunnen zijn wie ze willen zijn.
Maar goed, ik ben blij dat ik allemaal verkeerd zie. Daarmee is denk ik alles van mijn kant wel gezegd en geschreven. Dus mocht je graag het laatste woord willen, be my guest.