Ik zeg ook nergens dat de bezetting slecht is volgens mij?, ik sprak vooral R013 tegen die "een goede bezetting" als een feit brengt omdat een paar vakantie weken en wat weekenden erna goed bezet zijn.
Dat zegt gewoonweg niets over feiten en over bezetting van het hotel.
Het enige feit wat je kan concluderen is dat de drukke vakantie momenten ook druk zijn in het hotel (zoals het ook zou moeten), en er buiten lijkt het best mee te vallen, als je nu in de vakantie elke dag nog 10 kamertypes kon boeken dan kon je wel zeggen dat het zeker niet goed loopt, maar je kan ook niet zeggen dat het een feit is dat alles goed moet lopen omdat op deze momenten het vol zit.
Is dat perse slecht? ik weet het niet, niemand hier weet of de Efteling meer had verwacht of niet, het kan prima volgens verwachting van de Efteling zijn, maar het kan ook zijn dat de Efteling had gehoopt 85% bezetting te behalen en ze met 70% vinden dat het slecht gaat bijvoorbeeld terwijl die cijfers misschien gewoon geld opleveren kunnen ze meer verwacht hebben.
Daarnaast kan je met yield management met prijzen spelen en een goede bezetting halen maar als je je marge weg moet geven dan kan het vol zitten en alsnog tegenvallen, dat kan beide gewoon waar zijn.
Mogelijk dat daarom hardnekkige geruchten blijven "dat het grand hotel niet zo goed gaat"
We weten gewoonweg te weinig om te stellen als feit dat het goed loopt of dat het dramatisch loopt.
R013 Dat klopt maar die ga je nooit helemaal vol krijgen buiten de vakanties, daar wordt ook helemaal niet vanuit gegaan en dat is echt een onmogelijke opgave.
Ik zeg ook nergens dat het dan 100% vol moet zitten toch?
zoals al vaker herhaald, ik sprak alleen tegen dat het "als feit" werd gebracht dat het wel goed moest zijn door een paar weekenden en vakantie weken, en dat kan je gewoonweg niet stellen (net zo hard dat je ook niet kan stellen dat het kak gaat).