Progress Je zegt het zelf al: 'voor mij'.
En dat deed ik bewust, want van een persoonlijk betoog van mijzelf haal jij de mening van anderen erbij en gaat het ineens weer over een algemeen kritisch beeld.
Sure, als je kritiek hebt is het fijn als anderen die kritiek delen zodat je het gevoel hebt "niet helemaal gek te zijn", maar om eerlijk te zijn doet de mening van anderen er mij weinig toe. En nogmaals, ik was toch heel netjes in mijn betoog waarom het hotel -voor mij- de grandeur niet haalt, die ik vind en verwacht dat een hotel van dit statuur wel hóórt te halen.
En allicht is de 10 in dit geval niet handig gekozen gezien de 9+ perikelen, maar het was vanuit die hoek van grandeur gekozen. Bij een hotel van dit statuur verwacht ik een 10 of perfectie, dat heeft in dit specifieke geval voor mij niets met de ambitie van het park verder te maken. En volgens mij -en dat geef ik ook aan- halen ze dat op veel vlakken voor de hotelgast zelf wel, maar vind ik dat een hotel op deze prominente locatie en van deze grandeur net even wat meer had moeten vragen qua investering, afwerkingsniveau en totaalervaring. Op alle vlakken. Niet alleen van binnen, ook van buiten. Niet alleen voor de hotelgast, ook voor de daggast. En ja, dan ben ik het ermee eens dat een vaste opslag voor een toiletkar op die locatie op zijn minst onhandig is, al is het een klein voorbeeld. Maar wel tekenend dat je niet voor echte perfectie gaat.
Voor de duidelijk; ik haal in de discussie in dit geval nergens de 9+ erbij. Daar kom je nu zelf mee aanzetten...
Wat ik vooral met mijn betoog had duidelijk willen maken, het is vooral wat teleurstelling dat het park me echt wel met regelmaat blijft verwonderen -nogmaals, met o.a. recente voorbeelden als Backerei Krümel en Dance Macabre- maar op een plek waar ik juist de perfectie verwacht en vind dat het park dat zichzelf ook op had moeten leggen, ik hier juist wél bezuinging en zuinige keuze voel. En dat is jammer. Juist omdat ik weet dat ze het beter kunnen. Juist omdat ik die zuinigheid niet voel bij DM en BK bijvoorbeeld.
Maar goed, nu leggen we heel erg de focus op het negatieve juist omdat die er weer enkel uitgequote worden.
Dus: Ik hoop op nog veel positieve verhalen van de faciliteiten die het hotel juist voor de daggast toevoegd zoals horeca en shops en zie uit naar meer foto's en reviews wat dat betreft.
Vooral omdat door de late opening en meer plannen van ons deze zomer, ik nog veel te lang moet wachten op een eigen live ervaring. 😀