Ik weet niet hoe Walibi dit gaat aanpakken, dat is echt een heel grote zone. Die loopt van net na de ingang (de draaimolen), via Vampire naar het western gebied. Er staat daar ook nog een zweefmolen, 3 of 4 kinder attracties, die botsauto's, dat pizzarestaurant, de autootjes naast Weerwolf. Het is dus niet enkel kwestie van weerwolf of Vampire, maar dat hele gebied er rond moet aangepakt worden. Ok, je kan die kinderrides eventueel bij het Western gebied trekken, maar ook daar het je een retheming voor nodig.
Idealiter zie ik ze
- Vampire slopen
- Weerwolf retracken door RMC
- Hotel op de plaats van Vampire en tot aan het ingangsgebied.
- Nieuwe darkride rondom festivals/Mardi Grass op de plaats achter de 4D cinema
- Nieuwe film en uiterlijk voor die cinema, in thema natuurlijk.
- Extra gebouwen en theming voor de zweefmolen, het restaurant en de botsauto's.
Nuja, dat is echt Armchair imagineering. Al hoop ik echt dat ze nu slim zijn en eens gaan investeren in een hotel (als dit mag van de gemeente natuurlijk). Zet er een paar conferentiezalen bij en je hebt een ideale plaats voor veel bedrijven zodat je ook in de kalme maanden toch inkomsten hebt. Relatief dicht bij Brussel, dicht bij de autostrade, dicht bij de natuur (Zoniënwoud) en dicht bij historie (Waterloo). Bizar dat ze dat nog niet gedaan hebben vind ik.