Ik vind Cobra nu wel goed ingewerkt in Karma World, zeker met het recente kleurschema. Hoewel ik absoluut geen fan ben van boomerang-achtbanen stoort Cobra me niet. Je wint er ook niet veel ruimte mee als het zou verwijderd worden.
Van Vampire zou ik het absoluut niet erg vinden als hij verdwijnt. Eigenlijk heeft Walibi nu zoveel achtbanen dat er zelfs niet eens iets anders voor zou moeten komen. Walibi is beter af zonder Vampire dan met. Het haalt de kwaliteit van het hele park naar beneden.
Er moet natuurlijk dringend iets met Weerwolf gebeuren. Maar eigenlijk heeft Weerwolf voor mij een beetje het failliet van het concept 'houten achtbaan' bewezen. Die banen gaan gewoon nooit lang mee en retrack blijkt ook niet altijd zo eenvoudig of succesvol. Een hybride coaster zou ik ook prima vinden, waarbij delen dus door een stalen track vervangen worden. Ik snap de weerstand daartegen niet zo, wat is er tegen een soepelere ritervaring? RMC mag ook, maar het begint een beetje een repetitief trucje te worden en de baan wordt dan wel heel intens voor de doelgroep. Je mag niet onderschatten dat vanaf er een looping in zit de doelgroep al met zowat de helft afneemt, veel mensen durven gewoon niet in een achtbaan met loopings. Als het een RMC-ombouw wordt hoop i!k dat ze kiezen voor een milde variant, waarom niet een zonder looping?