Thanks iedereen voor jullie leuke reacties 😀
Convival Ik kijk heel erg uit naar je volgende verslagen, met in het bijzonder die van Warner Bros. World!
Wordt volop aan gewerkt!
Jules Wat is 't droevig om deze parken zo uitgestorven te zien. Ik vraag me echt af hoe lang ze dit volhouden en of de massa's ooit wel zullen binnenstappen. Op zulk een lege dag kun je toch nooit winst gemaakt hebben als park?
Daar ga ik inderdaad van uit, maar ja... Zou het die steenrijke oliesjeiks eigenlijk kunnen schelen?
Simon Fijn om te zien dat ze dat niveau 2 jaar later vasthouden.
De grote test over 'vasthouden van het niveau' gaat volgens mij nu komen. Ik zag vanuit Capitol Bullet Train groene en witte onderdelen klaar liggen voor een nieuwe rollercoaster. Laat ons vooral hopen dat die nieuwigheid met hetzelfde niveau gethematiseerd wordt als de bestaande attracties. We hebben al bij vele parken (PortAventura en Alton Towers, bijvoorbeeld) gezien dat latere toevoegingen bij lange na het themaniveau van de oudere rides niet evenaren.
Vriend_van_de_club Het zijn projecten, gebouwd voor de lange termijn, het toerisme blijft maar groeien in de UAE (van 12 mln in 2014 naar bijna 16 mln in 2018 (in vergelijking Parijs heeft 18,4 mln toeristen en Londen zit op een ongeveer 19,8 mln in 2018).
Toch hoor je ook vaak dat het toerisme in de Emiraten wel 'ns volledig zou kunnen instorten van zodra de Expo afgelopen is. Ik hoop natuurlijk van niet en ik vermoed dat Dubai een geliefde winterzon-bestemming blijft. Maar dat er veel extra volk moet komen om de huidige (over)capaciteit te benutten, dat is zeker.
Hjalmar Wat betreft Dubai en dit park, ik was voornamelijk over Dreamworks enthousiast, de rest van de gebieden vond ik soms te statisch en niet bijzonder genoeg
Dat begrijp ik; DreamWorks is inderdaad duidelijk mooier dan de rest van het park. Indoor-gedeelten hebben altijd het voordeel dat de belichting tot in de details geregeld kan worden, iets wat je buiten natuurlijk niet zomaar doet. Toch vond ik ook het outdoor-gedeelte van Motiongate een bepaalde Universal-vibe uitstralen. Met wat extra bezoekers lijkt me dit echt een gezellige plek.
Joell Maar ik denk door de prijzen van Dubai en dat mensen meteen denken dat het veel te duur is houden toch veel mogelijke bezoekers af. Ik ben wel benieuwd naar wat het kost om zo'n weekje pretparken te doen in Abu Dhabi en Dubai?
De parken zijn niet goedkoop (eerder Amerikaanse dan Europese prijzen), maar je kan in de regio wel voordelige hotels vinden. Bovendien zijn zowel Emirates als Etihad niet de duurste vliegmaatschappijen. Deze keer had ik zelfs een leuke KLM-deal voor 380 euro. Daarin zaten zowel de retourvlucht naar Schiphol als de Thalys-tickets vanuit Antwerpen. Ik betaalde ooit al meer voor een Europese vlucht 😛