Michael
Extraxyz
Volgens mij hebben jullie beide over het hoofd gelezen dat ik het over
Heb. Dat zijn niet alleen vleesvervangers maar alternativen voor dierlijke producten in het algemeen.
Michael maar een veganist eet niet per se plantaardig vlees
Klopt, maar vervangen vaak dierlijke producten voor dit soort alternatieven producten.
Michael Dit is net zoveel feit of mening als mijn reactie over creatief koken.
Dat een los stuk groente, fruit, vlees of producten met onbewerkte ingrediënten beter is dan namaak is geen mening maar een feit, daarom willen mensen normaal vlees.
Michael Die “normale” poffertjes is ook aangelengde rotzooi van poeders
Klopt, daarom heb die maar 2x gegeten in de 9 jaar dat ik een abbo heb. Maar zal ik zoals ik eerder aangaf ze heus wel een keer proeven.
Michael Ik heb ook de indruk dat je totaal niet open staat voor andermans argumenten, dus het heeft helemaal geen nut je van je bronnen of informatie te voorzien
Als je met feiten komt die je kan onberbouwen met een bron zal ik die heus wel accepteren. Maar als je dingen zegt als "veganisten zijn vaak veel creatiever" kan ik er niks mee.
Michael kilootje vlees op tafel te krijgen.
Na mijn inziens kan puur onbewerkt vlees nooit vervangen worden door namaak vlees. Zowel de textuur, smaak en heeft een andere samenstelling zoals meerdere bronnen aangeven. En omdat namaakvlees zoals mijn bron (WHO is zeer betrouwbaar) aangeeft vaak niet zo goed is denk ik niet dat dat een waardige vervanger is. Dan komt waarschijnlijk de opmerking "maar veganisten eten niet altijd namaak vlees". Maar als je eiwit vervangen moet ge dan onbewerkte noten, peulvruchten etc. Gaan eten, die eet ik toch al naast vlees maar dan mis je wel de mineralen etc, die wel in vaak overbewerkt omgezond namaakvlees en vlees zitten. De enigste waardige vervanger zal kweekvlees zijn als dat verklaard word als gezond, maar is helaas nog niet goedgekeurd door europa.