Bacchus Maar ik ben hier best fel in deze discussie omdat ik vind dat we een verkeerde afslag nemen in de transitie. Zonder enige kennis roepen mensen vanalles over het gebruik van vlees. Maar wat nou wanneer het verschil maakt weet bijna niemand. Ook zijn we het idee van wat eten is compleet aan het verliezen en proberen iets nu na te maken waar je helemaal geen behoefte aan hebt.
Nu gooi je heel veel dingen op een hoop wat een hele andere discussie is natuurlijk, en geen idee waarom je denkt daar dan fel te over moeten zijn eigenlijk in de discussie over hoe de Efteling omgaat met in dit geval bijvoorbeeld Poffertjes, of de vegan bruschetta met ham.
Ik vind dat als je een recept voor 2/3e gaat veranderen voor welke reden dan ook, je dit gewoon netjes moet vermelden als horeca locatie.
Of de verandering nu vegan, vega, of juist carnivoor is boeit niet, je zou er meer open en eerlijk in moeten zijn, of dat die milieuvriendelijker is of niet, grote veranderingen moet horeca en industrie gewoon opener en netter in zijn.
Dat de wereld misschien heel erg op de schop moet op voedselgebied is een gigantisch andere discussie.
En dat voedingsindustrie bijvoorbeeld veel "meuk vervangers" maakt is ook een ander verhaal.
Ik zelf heb over t algemeen weinig voor de echte vleesvervangers, vind ze vaak niet lekker, en weinig toevoegen, ik maak dan liever gewoon een recept wat geen vlees nodig heeft, of laat bijvoorbeeld vlees weg als het weinig toevoegt ipv dat ik er een plantaardige namaakvervanger in gooi.
Randomnickname95 Maar laten we aub niet doen alsof al het plantaardige chemische troep is
Het is zoals je zelf eigenlijk al zegt, het is beter om meteen de onbewerkte bronnen in te nemen, wanneer mensen het hebben over plantaardige troep dan is het bijna altijd dat men praat over een gemaakte vleesvervanger, en die zijn in een zeer groot deel van de gevallen wel gewoon troep en hebben vaak te weinig eiwitten en te veel zout erin zitten.
Maargoed, moet zelf zeggen, we wijken eigenlijk met zn alle wel heel ver af van de discussie over vegan/vega in de Efteling.