ArcovandenBroek Laten we vooral even rustig blijven en wachten tot ik weer met de busmaatschappij heb gesproken. Zij zijn in contact met de autoriteiten in Polen en Duitsland en weten precies wat straks wel/niet mag.

Dat is niet zo vreemd, aangezien jij degene bent geweest die glashelder heeft gezegd dat er met mondkapjes in de reis geen reis zou zijn en uitstel zou plaatsvinden. Hoe dan ook, ik heb gekozen voor een optie dat ik niet met de bus mee ga, dus ik hoop dat de reis gewoon doorgaat.

ik wacht gewoon af en mondkapje of geen mondkapje ik laat dat mij niet tegen houden om niet mee te gaan. En ja we zien wel dus.

Het is nu duidelijk wat er in Nederland mag (en hopelijk blijft dat zo en draaien ze de versoepelingen niet terug) , nu Polen en Duitsland nog.

Een stukje Nederland waar mondkapjes verplicht zijn is bijvoorbeeld nog wel te doen. Wellicht is dat vanaf 1 september of eerder ook niet meer nodig.

Wordt z.s.m. vervolgd!

Michael Dat is niet zo vreemd, aangezien jij degene bent geweest die glashelder heeft gezegd dat er met mondkapjes in de reis geen reis zou zijn en uitstel zou plaatsvinden.

Vooral dit is waar het hem bij mij op dit moment in zit inderdaad. De media in NL kan ik zelf ook wel volgen en ik vertrouw er ook op dat jij samen met de busmaatschappij goed op de hoogte bent van wat wel en niet kan in Polen en Duitsland straks. Maar het criterium (wel of geen mondkapjes) waar de reis nu op lijkt te hangen blijf ik krom vinden, maar mijn eerdere opmerking daarover bleef onbeantwoord 🙃

• Marco heeft hierop gereageerd.

Marvin Ik weet niet of het wel zo'n krom criterium is eigenlijk. Arco geeft zelf aan waar zijn grens ligt en bij een vrijwillig georganiseerde reis vind ik wel dat je zelf kan bepalen waar je grens ligt. Dat is een risico waar je zelf ook mee akkoord gaat als je jezelf aanmeldt voor zo'n trip. Als jij het een krom criterium vind, misschien moet je dan vragen (mochten de maskers verplicht blijven) of je dan zelf niet de organisatie over kan nemen voor de mensen die nog wel willen gaan in plaats van klagen. Dat lijkt mij een stuk eerlijker tegenover iemand die vrijwillig in zijn eigen tijd een complete reis organiseert.

Marco Ik snap dat Arco en Sanne deze reis vrijwillig organiseren en vind het ook enorm tof dat dat gedaan word. Maar dat je iets vrijwillig doet wil niet zeggen dat je niet ook een bepaalde verantwoordelijkheid hebt naar je deelnemers en zomaar kunt zeggen: ik vind het op deze manier niet leuk dus we gaan niet.

Marvin heeft niets te maken met we vinden iets niet leuk. We hebben nu met een wereldprobleem te maken. Het is nu aardig onder controle hier. Voor sommige is het misschien "oh het is een erge griep" en voor sommige doet het wel wat en zijn er bekende aan overleden.

Wij weten niet hoe het tegen die tijd in Duitsland en Polen is. Neem nou Duitsland, de besmettingen zijn daar alweer opgelopen.

Ik vraag mij af ondanks Arco gezegd heeft met mondkapjes op gaan we niet, of je wel de hele busrit met een mondkapje op wil zitten. Stel net zoals Duitsland dat Polen ook zegt mondkapjes in wachtrijen en attracties. Daarbij 1,5 of 2 meter afstand houden. En dan heb ik de vlucht nog niet eens meegerekend. Natuurlijk het is voor je eigen gezondheid en het is dan verplicht, maar geeft het wel jou wel een gevoel van "ik kan genieten" "ik kan zorgeloos op vakantie". Als je optie 1 hebt gekozen betekent dat je al een groot deel van je reis met mondkapje op moet lopen.

Ik kan mij best inzien dat mensen dit niet willen en die meningen heb ik zeker al gelezen. De ander heeft deze mening niet. Maar voor alsnog mag je een mening hebben, maar uiteindelijk zullen wij toch de knoop doorhakken.

Laten we maar de bel afspraak met de busmaatschappij afwachten.

Daarbij zeg ik vanuit mijzelf ook, als je wilt gaan dit jaar ondanks we wel of niet gaan, dan ga je toch? Wie houd je tegen?

SanneW maar uiteindelijk zullen wij toch de knoop doorhakken.

Als iedereen maar de keuze krijgt de reis te annuleren en zijn geld terug te krijgen, dan kan iedereen voor zichzelf bepalen of hij of zij wel mee wilt of niet.

Ik heb er een nachtje over geslapen, maar in mijn optiek zouden jullie ook moeten overwegen het georganiseerde (gedeelte) van de reis te annuleren. Dus geen busreis meer, geen hotels meer, daarmee haal je een groot gedeelte van je verantwoording die je draagt ook direct weg, mensen kopen hun eigen tickets weer aan de kassa. Mensen kunnen dan met eigen vervoer in september op pad mochten ze dat willen met hun geboekte tickets. Ik zou mijzelf pas weer wagen aan dit soort groepsreizen wanneer alle seinen weer op groen staan en we terug zijn naar het normaal voor corona de kop op stak. Ik zeg niet dat jullie dit moeten doen, maar neem dat ook mee als overweging naast de keuze om dit jaar te gaan of te verplaatsen naar volgend jaar.

SanneW
            mja dat was mijn punt in de vorige post ook. Het gaat niet alleen om het per see willen gaan, maar om het feit dat er tickets zijn gekocht. Die zijn, wanneer het vliegtuig gewoon vliegt, niet om te zetten in vouchers oid. Dat betekent dus voor veel mensen een keuze; zonder ‘officiële reis’ gaan, of geld kwijt.
            Nu zou mijn keuze voor het eerste zijn maar ik zou het oprecht jammer vinden als ik die keuze moet maken. De reden dat ik me inschrijf voor zo een reis is de gezelligheid van de grote groep, de sfeer, de extra’s etc. Ik zou het echt jammer vinden als dat deel van de reis weg zou vallen en het ‘gewone’ pretpark bezoeken worden.

Het idee van @Michael zou ook een goede optie zijn idd. Al zal wellicht niet iedereen een rijbewijs hebben..

Senia De reden dat ik me inschrijf voor zo een reis is de gezelligheid van de grote groep, de sfeer, de extra’s etc. Ik zou het echt jammer vinden als dat deel van de reis weg zou vallen en het ‘gewone’ pretpark bezoeken worden.

Exact dit dus ⬆️

SanneW heeft niets te maken met we vinden iets niet leuk.

Ik reageer op een bericht van Arco waarin dat letterlijk wel zo gesteld word 🙂 Alle andere problematiek die ik eromheen hangt ben ik me van bewust en weegt in mijn ogen veel zwaarder. Ik wens jullie dan ook veel wijsheid in het uiteindelijke besluit.

Persoonlijk vind ik het belangrijkste criterium dat we met z'n allen wel genoeg moeten kunnen genieten van een reis als deze. Dat moet de insteek zijn voor de beslissing om wel of niet te gaan.

Het is jammer als we gaan omdat het kan, maar dat de ervaring vervolgens 'net niet' is door allerlei gedoe eromheen. De meesten van ons zullen er niet vaak (of niet) meer komen, dus je wil je optimaal in de parken kunnen uitleven. Er wordt veel over mondkapjes gesproken (heb ik ook weinig zin in, dat terzijde), maar er zullen bijvoorbeeld ook maatregelen zijn op het gebied van capaciteit van attracties en het gebruik van horeca met grote groepen.

Hiermee zeg ik niet dat het dit jaar niet kan, maar als de conclusie is dat het volgend jaar (veel) leuker/relaxter kan zijn zonder alle maatregelen, is dat misschien een beter idee voor een trip als deze.

Veel wijsheid gewenst met jullie beslissing, ik wacht het af.

• pampie heeft hierop gereageerd.

Jozz Het is jammer als we gaan omdat het kan, maar dat de ervaring vervolgens 'net niet' is door allerlei gedoe eromheen.

Ik denk zelf dat dit meevalt, getuige de buitenlandse TR's. Iedereen geniet nog steeds zoals voorheen lees ik voornamelijk.

• Marco heeft hierop gereageerd.
                • Fixma vindt dit leuk.

pampie buitenlandse TR's

Over het algemeen zie in enkel parken zoals EP en PHL waar wij zeker ieder jaar komen, daar hoeven wij geen eerste indruk meer te krijgen.

Marco Moet zeggen dat het in Tripsdrill goed geregeld en aan gegeven was, bij het entree gebied en de shop zijn ze verplicht. In de wachtrijen ook maar in de attracties zelf mag je zelf bepalen of je het masker opdoet of niet, nadeel is dat je er wel steeds aan moet denken bij het verlaten van de attracties het masker weer op moet.

Maar goed geen idee hoe het in Polen is, en ook hoe het zal zijn in september voor de gene die met de trip mee gaan.

Marco

Klopt en daar heb je zeker een punt. Het zal voor 95% van de mensen de eerste keer in de Poolse parken zijn en dan wil je een goede indruk krijgen die eerste keer. Maar toch, de pret zal er zeker niet minder om worden met zo'n gigantische groep coaster liefhebbers.

6 dagen later

Na lang erover nadenken en afwegen heb ik besloten om mijn inschrijving terug te trekken.
                    Mede door de instabiele situatie rondom de corona virus dat het uitgesteld kan gaan worden
                    En we weten ook niet of er een 2e golf aankomt waardoor alsnog alles eruit wordt gegooid.
                    Het lijkt zich te ontwikkelen als je de berichten uit andere landen ervan hoort.
                    Wil ook niet telkens met een mondkapje moeten lopen/zitten.

De laatste week zie je steeds meer regio's in Europa terug in lockdown gaan omdat het aantal corona gevallen weer sterk stijgt. Hoe zit het momenteel in Polen en Duitsland, waar we met deze trip zullen komen?
                      Diverse virologen hebben zelfs al aangegeven dat een mogelijke 2e golf er in september al kan komen, nadat de meeste mensen weer terug zijn van vakantie.

Ik zou zeggen houd moed en ga niet doemdenken ook ik ga in september op vakantie (naar Duitsland. ) En word erg moedeloos over de steeds aanhoudende geruchten dat er een tweede golf gaat komen.

Het zou zekers leuk zijn om de tripreports te lezen en de filmpjes van jullie te zien dus hoop en ben ik niet bang voor een tweede golf.

Vrienden zijn momenteel in Polen en hebben ook 2 dagen Energylandia bezocht en die geven aan dat het perfect te doen is daar. In wachtrijen en attracties moeten mondkapjes op maar buiten dat lijkt Corona daar haast niet te bestaan. Ik vind het erg positief klinken!