Mondkapjes ??
Nou dan wil ik hierbij mijn reis annuleren.
Polen en Oost-Duitsland reis - 20 t/m 25 september 2022 (Datum is verplaatst)
Amber Heb je gelezen?
ArcovandenBroek Voor de goede orde, we gaan sowieso niet met mondkapjes op reis.
Helaas ga ik niet mee met deze reis, ziet er tof uit Arco! Wel bijzonder dat zoveel mensen een eigen verhaal maken van wat wel en niet kan terwijl Arco heel duidelijk is in de communicatie. Zet 'm op. @ArcovandenBroek!
Ik vermoed wel dat mondmaskers in de pretparken dan nog altijd verplicht zijn in Energylandia en in Duitsland...
Een interessant artikel uit Travelmagazine over hoe het momenteel gaat in Polen qua toerisme
Het artikel als PDF: https://issuu.com/trav_media/docs/tm25_final/22
ArcovandenBroek Ja oke, maar jij bent niet de enige die deel neemt aan je eigen reis natuurlijk Vind het een beetje vreemd om het af te laten hangen van het wel of niet moeten dragen van mondkapjes.. En als je dat al zou doen dan hebben daar alle deelnemers wat over te zeggen in mijn ogen.
- Bijgewerkt
Last minute toch nog meekunnen, dat is leuk! Dan ben ik nummer 85 Optie 1!
Wie gaan er allemaal ook met de ochtendvlucht van Eindhoven naar Katowiche met Wizzair? Ben namelijk van plan om deze te boeken.
Vanavond was in de persconferentie te horen dat touringcars weer mogen gaan rijden, maar mondkapjes zijn verplicht. Betekend dat dat de reis niet doorgaat? Het kan natuurlijk zo zijn dat het in september weer anders is, maar vooruit kijken kun je niet. Lastige situatie!
_Marielle_ Betekend dat dat de reis niet doorgaat?
We zijn niet alleen afhankelijk van de Nederlandse regels. Ook de Poolse en Duitse regels moeten we naleven. Geen idee wat die zeggen.
Ik moet zeggen dat ik met de huidige vooruitzichten ook steeds minder zin heb in de reis. Ik twijfel dan ook al een paar weken erg sterk of ik mee wil. Ik weet natuurlijk niet hoe het in september zal zijn, maar ik heb er eerlijk gezegd niet teveel vertrouwen in op dit moment
Kans is groot dat als de reis doorgaat, ik gewoon mee ga (hij is immers toch al betaald en zo). Maar ik ben het wel eens met _Marielle_ en Zingo dat ik ook niet echt sta te popelen om te gaan. Ik zou het prima vinden om een jaartje later te gaan.
Ik begrijp dat in een touringcar zitten met mondkapje op niet ideaal is. Het lastige is in deze situatie wel dat er meerdere opties zijn voor deze reis, waarvan er een helemaal niet met de touringcar te maken heeft. Die groep zou er wel de dupe van zijn als Arco zijn reis annuleert aangezien veel al wel tickets hebben geboekt en die optie, zoals het er nu naar uit ziet, prima door zou kunnen gaan dit jaar.
Succes met al het extra geregel en de beslissingen Arco!
Senia Dat zal je altijd hebben als je een keuze maakt, de ene groep heeft er meer "profijt" van dan de andere. En alle genoemde argumenten zijn ook even valide vind ik zelf. Dat maakt de keuze juist zo lastig om te maken. Verschil is wel dat je met eigen vervoer gaat en dus eenvoudiger de keuze kan maken om wel of niet te gaan. Zonder deze reis kan je nog steeds die kant op met de significante groep mede-automobilisten.
Ik zou echter niet zomaar roepen dat de reis prima door kan zijn met oog op de corona-ontwikkeling. Je ziet in landen dat het aantal gevallen nog steeds stijgt of na versoepeling een toename van het aantal cases plaatsvind. Maar nogmaals, ieder argument is wel valide in deze, mede door de vele vormen van vervoer. Misschien is een op maat oplossing voor de mensen die niet mee willen daarom een betere keuze. Maar dat laat ik uiteraard over aan Arco.
Senia betreft dan wel iedereen sinds iedereen een vliegticket moet boeken om überhaupt in Polen te komen.
Sowieso zijn Arco en ik veel aan het overleggen en aan het nadenken, want ook voor ons is het niet makkelijk om een besluit te nemen voor iets wat in een land wel mag en moet en in een ander land wellicht weer niet mag en niet moet in deze tijd.
- Bijgewerkt
Er zijn ook mensen die geen onoverkomelijk bezwaar hebben tegen het dragen van een mondkapje. Ik vermoed zelfs dat dat redelijk overeenkomt met de mensen die er al eens eentje op gehad hebben, maar dat is niet meer dan een onderbuikgevoel.
Ik zou het in ieder geval bijzonder jammer vinden als de vanuit Arco georganiseerde trip vanwege het af en toe moeten dragen van een mondkapje niet door zou gaan. Ik kan vast aangeven dat als de trip een jaar wordt uitgesteld mijn vliegtickets niet worden uitgesteld; ik ga volgend jaar dan niet mee.
SanneW Sowieso zijn Arco en ik veel aan het overleggen en aan het nadenken, want ook voor ons is het niet makkelijk om een besluit te nemen voor iets wat in een land wel mag en moet en in een ander land wellicht weer niet mag en niet moet in deze tijd.
Ja, dat begrijp ik! Ik benijd jullie niet. Ik zou als ik jullie was nog even afwachten met het maken van een definitieve keuze. De ontwikkelingen gaan best snel: veel versoepelingen die vandaag zijn aangekondigd voor 1 juli waren bijvoorbeeld pas voorzien voor 1 september. Anderzijds zie je ook dat her en der in Europa het virus weer veel besmettingen maakt, maar dat lijken redelijk geïsoleerde gevallen te zijn (een specifieke regio, rondom vleesverwerkende bedrijven, etc). Ik lees dat veel mensen behoefte hebben aan duidelijkheid, zelf zou ik ook graag een definitieve 'go' horen, maar ik zou jullie adviseren om het toch nog even aan te kijken. Tenslotte duurt het nog steeds bijna drie maanden voordat we (hopelijk) naar Polen gaan.
- Bijgewerkt
De persconferentie is net afgelopen en er wordt weer van alles geroepen hier. Het is een situatie die we allemaal niet eerder meegemaakt hebben.
Laten we vooral even rustig blijven en wachten tot ik weer met de busmaatschappij heb gesproken. Zij zijn in contact met de autoriteiten in Polen en Duitsland en weten precies wat straks wel/niet mag.
Af en toe lijkt het nogal op "ik wil en ik moet", maar het blijft iets wat wij vrijwillig organiseren. Ik hoop net als iedereen dat het gewoon doorgaat, want persoonlijk ben ik wel toe aan een vakantie.