Slalamander Sure, dat is hypocriet, maar vind jij dat je daar zelf dan wel een keuze in hebt?
In principe heb je de keuze altijd, maar dan moet je op een heel andere manier gaan leven en dat hebben we er niet voor over. Komt ook weer neer op gemakzucht. Uiteindelijk is dat jammer, want op die manier verandert er ook niks. Maar ja, ik ben dan tenminste eerlijk. Zolang ik met die in China geproduceerde iPhone op zak loop, moet ik ook niet doen alsof ik de goede brave burger ben en mijn afkeur omtrent de mensenrechtensituatie in de VAE uitspreken.
Slalamander Een internationale hobby zoals deze is inherent verwoven met politiek. Als je dat niet wilt lezen, wat doe je dan op een forum waarop gediscussieerd wordt?
Nogmaals, wat er daar gebeurt, is verkeerd. Maar het feit dat iedere keer op projecten in het Midden-Oosten met zoveel kritiek wordt gereageerd, haalt bij mij als pretparkliefhebber toch wel de pret uit het begrip. En ik ben vast niet de enige. Het is niet zo moeilijk om een mening te hebben, maar die niet keer op keer te verkondigen.
We weten allemaal dat mensenrechten in dit soort landen niet op orde zijn, maar ik vind een forum als dit absoluut de verkeerde plek om überhaupt een politieke discussie te voeren. We hebben het hier over een gemeenschappelijke hobby en interesse, mogen we dan niet gewoon ongestoord benieuwd zijn naar een nieuw project?
Want kom op, er komt notabene een 7e Disney-resort op de wereld! Dat zou toch geweldig nieuws moeten zijn?! Waarom moet daar nu weer zo'n nare bijsmaak aan worden gegeven?
Michael Ik vind het ook een zwaktebod om mij persoonlijk aan te spreken op alles wat er mis zou gaan
Ik spreek jou niet per se persoonlijk aan. Ik nam jouw bericht als citaat en maakte een uitspraak ook allen in dit topic.