bogtrotter The Ride to Happiness domineert vanaf bepaalde plekken echt het héle zicht, en die kindergebieden vallen daardoor gek uit de toon. Enkel in het entreegebied en in het gebied van de Draak & de DinoSplash kon ik The Ride nergens zien (ik herinner me dit vooral omdat het erg begon te regenen en we niet konden zien of The Ride nou open was of niet.) The Ride stond ons de hele dag te verleiden. In een ander park is dat briljant, maar ik stond daar tussen de buggy's en de kleuters met hun ouders rond de Mega Mindy Jetski terwijl karretje na karretjes gillende mensen voorbij vloog. Een beetje een vreemde tonal shift.
Ik zie het vaker langs komen; dat de baan te zichtbaar is in het park, maar persoonlijk heb ik me daar dus juist geen moment aan gestoord? Heerlijk toch om wat extra kinetische energie in je park te hebben? Daarnaast vind ik ook dat de baan vooral domineert (maar voor mij niet storend) bij beide Mega Mindy attracties en de K3 achtbaan en de Piratensplash, maar op alle andere gebieden in het park op de achtergrond is of (misschien wel zichtbaar) maar niet aanwezig is.
Zowel vanuit Heidi/Kasteel gebied als vanuit Wicky is de baan niet de degene die de aandacht trekt (dat is respectievelijk Dinosplash/Heidi The Ride en de Discocoaster in Wickygebied) en vanuit de andere gebieden is de baan me in zijn geheel niet opgevallen (de inkom, Blos van Plop, Kinderboerderij en Bumba gebied).
bogtrotter Het ziet er allemaal mooi verzorgd uit, maar ik haal er geen verhaal uit, en dat vind ik jammer. Ik zie een scherm met een robothoofd d'r op, dat wat rondkijkt en holle woorden brabbelt... ja, leuk, maar wat is dat hoofd? Wat is dit? Hier en daar hangen in de wachtrij bouwtekeningen... maar die vertellen ook alleen "the keyhole symbolizes unity"... euh? Hoe? Wat?
Grappig, ik heb juist helemaal niet het gevoel gehad dat er een verhaal verteld moest worden. Ik vond de wachtrij vooral lekker sfeer opbouwen en heb er weinig achter gezocht. Persoonlijk vond ik een Robot in combinatie met de mysterieuze muziek in het station erg sterk. Je hebt meerdere achtbanen in de wereld die met een bepaalde sfeer op het station door muziek, gesproken tekst en/of theming me helemaal de kriebels opleveren voor de rit. De muziek van de Winja's doet dat, het tromgeroffel en theming van Black Mamba, het station van Nemesis staat me goed bij en in dit geval nu ook deze coaster. Ik vond het echt een toffe sfeer waar ik ontzettend van genoot, zonder er eigenlijk een verhaal achter te zoeken.