Ik heb gisteren deze nieuwe Mack ook een uur tijdens de ERT van de Rollercoaster Friends mogen doen! In de ochtend had ik hem ook nog 2x gedaan voor de mensenmassa bij de nieuwe baan aanwezig was. Mijn bevindingen:
Glenneke Ik moet toegeven dat ik bovenstaande (enorm positieve) berichten met een korreltje zout nam. Ik ben zelden echt onder de indruk van een rollercoaster; zeker wanneer die baan niet door en door gethematiseerd is.
Ik was wel overhyped door alle lofzang over deze baan op social media en op dit forum. De baan viel in de ochtend daarom gruwelijk tegen! Het eerste ritje backseat was totaal niet intens (terwijl dat wel gezegd werd) en het ritje in de voorste coach was erg goed, maar minder goed dan verwacht. De achtbaan is behoorlijk overhyped wanneer je hem in de ochtend doet...
Maar in de middag... WAUW! Tijdens de ERT was de baan goed warm en heb ik nog 5 ritjes kunnen maken. Geen enkele rit was hetzelfde! Front was ineens minder intens dan back. Achteruit, zijwaards en zelfs spinnend door inversies heen vliegen is goddelijk! De airtime heuvels zijwaards meemaken gaf ook een bijzonder gevoel. De treinen spinnen niet heel erg lang, maar lang genoeg voor een goede ritervaring. Elke rit is anders en daardoor wil je deze achtbaan non-stop blijven doen omdat geen enkele rit hetzelfde is. Deze baan moet je (net zoals vrijwel alle andere stalen achtbanen) echt pas in de namiddag doen voor de beste ervaring!
Hier hebben we toch een hele andere mening over. Ik vond de lanceringen nogal slap. Beter dan die van Blue Fire en Operation Enterprise, maar de lancering van Anubis is voor mijn gevoel veel krachtiger dan de 2 lanceringen in Ride to Happiness. Ik vond dat persoonlijk erg zonde, al zijn we inmiddels niet anders van Mack gewend.
Van de 7 ritjes heb ik 2 ritjes gehad waarbij ik hem totaal niet soepel vond. Steve Van den Kerkhof vertelde bij zijn presentatie bij de Rollercoaster Friends dat hij hetzelfde ervaarde: de éne rit is botersoepel, de andere is veel minder soepel. Dit is verder niet erg, omdat de baan nog ingereden moet worden en persoonlijk houd ik ook niet van té soepele achtbanen.
Plopsa is heel goed bezig. En aangezien Plopsa toch graag attracties tussen pretparken kopieert... Wanneer komt Ride to Happiness naar Coevorden? 😉