Michael Met andere woorden, Niek en ik hebben wel degelijk een punt als we zeggen dat deze locatie 1 van de eerste dingen is die je ziet. Daar doet een absoluut middelpunt niets aan af en totaal niet relevant. Hooguit als je wilt vallen over de woordkeuze "midden van het park". Maar een kniesoor die daar op zou letten.
Och gunst, inderdaad, ik wist niet dat ik hier de exacte lengtegraad en breedtegraad had moeten vermelden om het exacte middelpunt te duiden. Lang verhaal kort: het gaat om de essentie in dit geval. Het is binnen de Efteling een A locatie, en de efteling is in pretparkland een A-locatie. Hier had wat mij betreft de top van de industrie moeten verrijzen. Maar goed, laten we wel wezen: de Efteling had ook bedacht dat ze nog veel langer met Bob door zouden kunnen gaan. Dat bleek helaas niet zo, dus kan ik mij niet ontdoen van het idee dat hier welhaast voor een noodoplossing is gekozen. In de zin van "Oh help, Bob moet weg, wat kunnen we op korte termijn doen met die locatie?" Hier ligt volgens mij geen jarenlange studie aan ten grondslag, zoals we dat bij een Symbolica/Hartenhof of de Baron wel zien. Ik bedoelde vooral dat...
Niek ...je geen duurdere pretparkgrond kunt vinden in Nederland dan deze.
En met betrekking tot de zogenoemde 'haat' (jij bent overigens de enige die dat woord in de mond neemt hoor, @Eftelflags 😉 ), het is vooral dat ik het een betere zet van de Efteling had gevonden als ze hier iets indrukwekkends hadden neergezet zoals @Michael al mooi verwoordde. Dat doet de Efteling niet, en dus doen ze alsóf er iets indrukwekkends staat:
Niek Het gevoel blijft me bekruipen dat de Efteling hier nog steeds hoger van de toren blaast dan dat 'ie daadwerkelijk is. Het worden twee powered coasters met muziek die twee rondjes rijden. Ze willen het brengen als een unieke attractie, terwijl het eigenlijk zo'n simpele toevoeging is.
Ongeacht de totstandkoming van het idee dat ik persoonlijk jammer vind van zo'n toffe plek, zal dit ongetwijfeld een succes worden voor de Efteling (en juist daardoor voelt het als "goedkoop scoren").