Ik snap dat dit als een "toplocatie" gezien wordt, maar van de andere kant, zo kan je iedere vrije plek in het park wel als toplocatie gaan zien. Volgens mij maakt de Efteling met de bouw van deze baan een erg goede keuze. We moeten natuurlijk even afwachten hoe het eruit gaat zien, maar als dat ook goed komt zie ik er weinig problemen mee. Ieder park heeft een instapbaan nodig. Zo heeft Disney ook slinky dog inmiddels staan.
Verwijzen naar de 9+ ervaring met de melding dat dit een zesje is vind ik ook vreemd. Wat maakt dit project een zesjes ervaring? De baansoort, de uitwerking, de rit? We kunnen er nog iets over zeggen. Daarbij is die 9+ ervaring waar wij het over hebben natuurlijk vanuit ons perspectief, als straks iedere kleine koter enorm blij uit die achtbaan komt dan heb je een 9+ ervaring op een heel andere manier dan hoe wij er naar kijken.
Is het verkeerd om meer te verwachten van de Efteling? Nee, ik denk dat het best realistisch is om ver verwachten dat de aankleding altijd minimaal op het niveau van bv Hagrids is. Is wat we nu weten voldoende om te zeggen dat ze dit niet gaan halen? Nee, dat ook niet.