Tim Het lijkt er dus op dat de treinen meerdere rondjes gaan rijden. Mogelijks zelfs in omgekeerde richting.
"Ze ontsnappen meer dan één keer". Ik denk dat het hooguit twee rondjes worden, zoals we natuurlijk bij vrijwel elke powered coaster zien. Al vind ik dat er in het artikel wordt gedaan alsof dat heel bijzonder is, wat natuurlijk niet zo is.
Wat jij zegt overigens over 'in omgekeerde richting', dat kan ik niet uit het artikel halen.
Overigens staat er dat het 'bijzonder' is dat de treinen voorzien worden van muziek. Tegenwoordig gebeurt dat wel zo'n beetje bij elke thema-achtbaan die nieuw gebouwd wordt toch? Oke, fair enough: wellicht is het de eerste powered coaster met onride muziek. Naja, nog steeds niet indrukwekkend, maar oke.
Het gevoel blijft me bekruipen dat de Efteling hier nog steeds hoger van de toren blaast dan dat 'ie daadwerkelijk is. Het worden twee powered coasters met muziek die twee rondjes rijden. Ze willen het brengen als een unieke attractie, terwijl het eigenlijk zo'n simpele toevoeging is.
Weten we inmiddels eigenlijk al iets over de capaciteit van de twee coasters?
Wel een prachtig station, dat wel.