Japio Eerlijk gezegd vind ik de plek juist helemaal niet logisch.
Natuurlijk: Qua theming kun je zo'n torentjes perfect in het thema van een mijn inwerken (maar dat kan met Lavenlaar ook en dan krijg je ook meteen iets originelers). Echter: Nu heb je eigenlijk twee verticale attracties naast elkaar staan. Ondanks dat die mini-torentjes doorgaans niets extreems zijn, zou ik hier juist eerder kiezen voor één of twee kinderattracties. Je ziet dat dit in Toverland ook mooi werkt.
En juist een ietwat pittigere attractie dan een slakkenmonorail zou weer perfect in Lavenlaar passen. Zo krijg je een goede mix van attracties en is er in een bepaald gebied ook voor iedereen iets te doen. Het hebben van een aparte kiddy-zone is een concept dat al lang achterhaald is. Onder Andere Europa Park heeft zich daar al over uitgesproken en hun Kinderland gesloopt om kiddyrides iets beter door het park te verspreiden.
De Efteling heeft - zeker nu Pollka Marina weg is - in het Ruigrijk eigenlijk niets voor kleintjes staan. Dat is natuurlijk niet helemaal het concept van ruigrijk, maar uiteindelijk werkt dit voor een gemengde familie dus niet handig. De ouderen willen naar ruigrijk, de kleintjes gaan zich daar echter lopen vervelen.